pata mata Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hei, jeg prøver å lære med java. Appen har to sider Match og MatchResult. Når jeg trykker på en knapp i Match får man 1 poeng. De som teller poengene er i counter klassen. Men jeg har lyst å "displaye" resultatet i TextView som jeg har lagd i MatchResult. jeg prøver med getIntent ,men jeg har en feil jeg ikke kan finne noen som kan hjelpe meg? Her er koden:Match.class: public class Match extends Activity implements OnClickListener { public final static String EXTRA_MESSAGE_HOME = "com.epstudios.basketballmanager_v1.MATCHRESULT"; public final static String EXTRA_MESSAGE_AWAY = "com.epstudios.basketballmanager_v1.MATCHRESULT"; TextView awayGoals, homeGoals, home, away; Button homebtn, awaybtn, gotoresult; int homecount, awaycount; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { // TODO Auto-generated method stub super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.match); baconAndEggs(); homebtn.setOnClickListener(this); awaybtn.setOnClickListener(this); gotoresult.setOnClickListener(this); } public void sendInfo(View view) { Intent intent = new Intent(this, MatchResult.class); intent.putExtra(EXTRA_MESSAGE_AWAY, awaycount); intent.putExtra(EXTRA_MESSAGE_HOME, homecount); startActivity(intent); } private void baconAndEggs() { awayGoals = (TextView) findViewById(R.id.Away); homeGoals = (TextView) findViewById(R.id.Home); homebtn = (Button) findViewById(R.id.homeBtn); awaybtn = (Button) findViewById(R.id.awayBtn); gotoresult = (Button) findViewById(R.id.matchResult); } public void counter() { awaycount = 1; homecount = 0; } @Override public void onClick(View v) { // TODO Auto-generated method stub switch (v.getId()) { case R.id.homeBtn: homecount++; homeGoals.setText("Lakers: " + homecount); break; case R.id.awayBtn: awaycount++; awayGoals.setText("Heat: " + awaycount); break; case R.id.matchResult: Intent result = new Intent(this, MatchResult.class); startActivity(result); break; } } @Override protected void onPause() { // TODO Auto-generated method stub super.onPause(); finish(); } } MatchResult.class: public class MatchResult extends Activity { TextView home, away; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { // TODO Auto-generated method stub super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.match_result); resultcounter(); int awayresult = getIntent().getIntExtra(Match.EXTRA_MESSAGE_AWAY, -1); int homeresult = getIntent().getIntExtra(Match.EXTRA_MESSAGE_HOME, -1); home.setText(String.valueOf(homeresult)); Log.d("Petter", String.valueOf(homeresult)); away.setText(String.valueOf(awayresult)); } public void resultcounter() { // TODO Auto-generated method stub home = (TextView) findViewById(R.id.homeresult); away = (TextView) findViewById(R.id.awayresult); } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå