Gå til innhold

Kjøpe Nvidia Shield tablet


Fillefant

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å kjøpe meg en Nvidia Shield tablet, og har et par spørsmål jeg gjerne ønsker svar på :)

 

1. Er det noen annen forskjell på 16gb og 32 gb bortsett fra lagringsplass?

2. Prisforskjellen er 700 kr, og hvis den eneste forskjellen er lagringsplass er det ikke da mer lønnsomt å kjøpe 16gb pluss en ekstern harddisk, eller et ekstra minnekort?

3. Har aldri hatt et nettbrett før, og lurer på om det er kompatibelt med en standard ekstern harddisk?

 

Ellers, om det er noen andre anbefalinger på kjøpet tar jeg gjerne i mot det dere har av informasjon.

 

Takker for evt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg ønsker å kjøpe meg en Nvidia Shield tablet, og har et par spørsmål jeg gjerne ønsker svar på :)

 

1. Er det noen annen forskjell på 16gb og 32 gb bortsett fra lagringsplass?

2. Prisforskjellen er 700 kr, og hvis den eneste forskjellen er lagringsplass er det ikke da mer lønnsomt å kjøpe 16gb pluss en ekstern harddisk, eller et ekstra minnekort?

3. Har aldri hatt et nettbrett før, og lurer på om det er kompatibelt med en standard ekstern harddisk?

 

Ellers, om det er noen andre anbefalinger på kjøpet tar jeg gjerne i mot det dere har av informasjon.

 

Takker for evt svar :)

 

Du kan vel ikke bruke ekstern harddisk på nettbrett så vidt jeg vet, det er ingen standard USB-porter på disse. Det vil jo uansett ødelegge for portabiliteten og da hele poenget med en tablet...

 

Ellers er forskjellen mellom 16 gb WIFI og 32 gb LTE at 32 gb versjonen støtter LTE/4G, dvs at du kan bruke den på mobilnettet, og være på nettverk der du ikke har WIFI. Dette krever abbonoment og SIM-kort.

 

EDIT: begge versjonene av nettbrettet støtter microSD-kort opp til 128 gb, så det er mulig å utvide

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Ekstern disk burde gå fint via en USB OTG-kabel, men som Audun0505 påpeker fjerner det jo mye av poenget rundt mobilitet.

I forhold til minnekort må du ta høyde for at langt i fra alle spill og programmer støtter å lagres på minnekortet.

Det er opp til hver enkelt app-utvikler.

M.a.o. ville jeg nok sikret meg 32GB ettersom spill kan ta jævlig stor plass og det ikke krever videre mange som ikke støtter minnekort før 16GB er brukt opp.

16GB er jævlig lite på en tablet generelt IMO.

I tillegg må du også ta høyde for at 2-4 GB forsvinner til systemet slik at de ikke er tilgjengelige for bruk.

Lenke til kommentar

Vent litt! Ville kanskje vært litt forsiktig med å bestille ennå. Skaffet meg 16 gb versjonen siden jeg skal bare bruke den via wi-fi. Men Wi-fi funker utrolig dårlig, selv om jeg får veldig bra hastighet når det funker, så kan det virkelig dette ned helt uten videre og det er ingen antydninger for det. Kjørt flere ganger via speedtest og jeg får så variable resultater, uansett hvor jeg sitter. Kan få opptil 80mpbs ned og 60-70 ned til 1-5mpbs og 10mbps opp. Flere som rapporterer om dette problemet på nvidia forumet men alle reviewers nevner ingenting om dette som jeg finner utrolig rart. Vet ikke hva som trigger dette men noen ganger kan det være så lite som å flytte på tablet litt eller bytte orientation.

 

Kan hende 32gb shipper med noe annet men vær klar over det, vurderer å bytte den inn og se om jeg kan få en ny en eller å skaffe en om 1-2 måter vis det kommer en revision for det er en veldig frustrerende opplevelse. Nvidia har annerkjent problemet tror jeg men vet ikke hva som skjer videre. Når det er sagt så skal det sies at når den funker så er den virkelig bra. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje ventet og sjekket hva andre poster om på xda/nvidia forum eller hva enn du liker best der du ser feedback fra andre som skaffer seg den. Bare en heads up.....

Lenke til kommentar

Har shield tablet 16gb selv på lån fra komplett da de sendte meg 16gb istede for 32gb. Så venter på at de sender meg 32gb versionen så jeg kan sende 16gb versionen i retur.

 

Jeg har selv ingen problemer med wifi på min. Spillt en god stund via nvidia grid i går uten problemer.

 

16gb er alt for lite. Du sitter igjen med rundt 11gb ut av esken og det skal ikke mange spill til før plassen er borte. Skal du gå for sd kort i tillegg så bør du velge et som er raskt.

 

Veldig bra tablet som har sine svakheter som alle andre produkter.

 

Husk å besillte med joypaden fra nvidia om du skal game. Du får en meget begrenset opplevelse uten denne.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Har kjøpt denne selv, er virkelig skuffet over den, å gi denne en 6 er virkelig drøyt!!!

Sliter ned følgende som anmeldere burde ha nevnt

 

Den slår seg av og er umulig å slå på igjen på flere timer

Den er helt umulig å bruke med blåtann mus, noe som ødelegger nesten all bruk i streaming mode for meg

Den har veldig ustabil wifi, må nesten sitte oppå router!!!

Batteriet er utrolig dårlig, alt er borte selv om den gjør ingenting!!!

 

Dette er min vanilla versjon uten noe annet enn facebook og skype installert.

 

Dette er for mange barnesykdommer for min smak

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen i mye av det du skriver, kun når det gjelder batteritiden kan jeg si meg enig.

Ved heftig bruk som når man spiller Portal eller HL2 og laderen er koblet til så synker allikevel batteritiden,at man legger ved en lader som er underdimensjonert er helt latterlig, hjelper ikke at batteritiden i seg selv er lav.

Lenke til kommentar

Hei, vel, du kan prøve og koble en mus til denne greia, det er helt ubrukelig. Det betyr at mesteparten av spillene mine på Steam kan IKKE spilles...

 

Det er skikkelig lavmål av anmeldere og ikke ha sjekket dette for oss.

 

Når det gjelder batteri, wifi og manglende evne til å få den på igjen etter at den har slått seg av, er det en vanlig greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...