Gå til innhold

[Løst] Et par spørsmål om LM17 kde

Anbefalte innlegg

1: Har nettopp fått innstallert LM17 kde på min Acer laptop. Har koblet den til TVen med hdmi.

Når jeg rebooter maskinen og skal begynne å åpne opp forskjellige programmer, så virker det ganske vilkårlig om programmene åpnes på TV- skjermen eller i laptopvinduet.

Er litt styr når jeg ikke har slått på tven.

2: Jeg bruker 2 skrivebord, men får dem ikke til å være uavhengige av hverandre.

Har jeg et program som kjører på skrivebord nr 1, så ligger det også på menylinjen på skrivebord nr 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar på spøsmål nr 2 Toppitus!

Kan jo prøve å presisere spørsmål 1 litt til. Når jeg har rebootet laptopen og starter opp nettleseren, så er det helt vilkårlig om den åpnes opp i laptopvinduet eller på tven. Er litt tungvint når tven ikke nødvendigvis er slått på.

Vil akkurat som wil skriver, at alle vinduer som åpnes, åpnes på laptopskjermen.

Endret av BonzoH
Lenke til kommentar

1: Har nettopp fått innstallert LM17 kde på min Acer laptop. Har koblet den til TVen med hdmi.

Når jeg rebooter maskinen og skal begynne å åpne opp forskjellige programmer, så virker det ganske vilkårlig om programmene åpnes på TV- skjermen eller i laptopvinduet.

Er litt styr når jeg ikke har slått på tven.

Hvordan ser det ut i Display Configuration? Alt+F2 (krunner) og søk for å åpne. Her skal det være mulig å sette "Toggle primary output", men jeg mistenker at KDE kanskje glemmer dette når TVen skrus av helt og den ikke engang merker at HDMI-kabelen er koblet til.

Hvis du kjører Nvidia eller AMD kan det også være en idé å titte på innstillingene til skjermkortet. Nvidia har noe som heter NVIDIA X Server Settings og kan kjøres via terminalen som 'nvidia-settings' eller søk på navnet i Krunner (igjen, Alt+F2). Spør gjerne om du har Nvidia, men AMD kan jeg ikke hjelpe deg med.

Svar på nr.2: Gå til Workspace Behavior →Virtual Desktops i System settings. Klikk på Different Widgets for each Desktop.

For mer finjustering kan du også sette innstillinger per panel, dvs. taskbar. Bare høyreklikk og velg Task Manager Settings og du kan f. eks sette hvorvidt den skal vise kun fra skjermen den er på, desktop, activity etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...