Gå til innhold

Strømleverandør og bredbånd - hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! :D

Jeg har flyttet inn i et kollektiv med fire andre jenter i sentrum i Bergen, og vi skal nå tegne eget strømabonnement. Vi kan svært lite om det noen av oss, så jeg håper noen kan komme med et godt råd til leverandør? Vi er interessert i å tegne abonnement for 1 år frem i tid. Hva er deres erfaringer på månedspris på strøm? Leiligheten vi bor i er ganske trekkfull og etterisolering er ikke gjort, så tipper vi må bruke varmekablene effektivt når vinteren kommer. ;)

I tillegg er det eksisterende nettverket i bygget svært dårlig, så vi behøver tips til det også. Så vidt jeg vet har vi ikke noe vegguttak hverken til tv eller nett - er det dette som kalles fiber? :hmm: Så vi må nok kjøre på med en trådløs ruter eller noe liknende. Tips til et bra bredbånd? Vi er alle fem ganske ivrige på serietitting og nedlasting, så vi ser etter noe med god hastighet. Ettersom vi deler på fem ser jeg for meg at vi har råd til noe bra! :)

Mottar tips med stor takknemlighet! :new_woot:

Endret av Helmers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Strømabonnement er ikke komplisert. Om du tar kontakt med f. eks Fjordkraft (som leier hos BKK), så kan du fikse strøm via chatten deres. Det er ikke noen form for binding.

Angående internett så kan du ta i bruk Canal Digital sine nettsider for å finne ut om du kan benytte deg av dem. De har en egen sjekk på nettsiden der du skriver inn adresse. Om ikke de kan levere, så kan det være NextGenTel kan levere (dyrere, dårligere).

Lenke til kommentar

Hei! Strømabonnement er ikke komplisert. Om du tar kontakt med f. eks Fjordkraft (som leier hos BKK), så kan du fikse strøm via chatten deres. Det er ikke noen form for binding.

Angående internett så kan du ta i bruk Canal Digital sine nettsider for å finne ut om du kan benytte deg av dem. De har en egen sjekk på nettsiden der du skriver inn adresse. Om ikke de kan levere, så kan det være NextGenTel kan levere (dyrere, dårligere).

Skal sjekke ut Fjordkraft! Når det gjelder Canal Digital - må man ikke ha kabel for å få dette? Temmelig dyrt å måtte kjøpe en ruter i tillegg?

Lenke til kommentar

Er leiligheten ny?

At den ikke har vegguttak er veldig merkelig. Den har neppe fibergrunnlag av den grunn, og jeg vet ikke om de to har sammenheng i det hele tatt. Router, om du kan få internett i det hele tatt, er som oftest en del av månedsprisen (du leier routeren, og leverer den tilbake når du sier opp avtalen).

Hvilken gate bor du i?

Lenke til kommentar

Er leiligheten ny?

At den ikke har vegguttak er veldig merkelig. Den har neppe fibergrunnlag av den grunn, og jeg vet ikke om de to har sammenheng i det hele tatt. Router, om du kan få internett i det hele tatt, er som oftest en del av månedsprisen (du leier routeren, og leverer den tilbake når du sier opp avtalen).

Hvilken gate bor du i?

Leiligheten er gammel, Strømgaten 50 bor jeg i. Det er pusset opp i overetasjene, men ikke hos oss. Kan ikke si jeg finner noe vegguttak.. Mener å huske utleier sa at det ikke var med i leien heller, så tror vi er ganske lost der.

Lenke til kommentar

Eneste mulighet er sansynligvis ADSL hvis det finnes (eller legges opp en ny) telefonkontakt, men ikke noe hastighet å skryte av. Ta kontakt med Telenor, Nextgentel e.l.

Måledata ikke tilgjengelig, hastigheten er derfor teoretisk beregnet. Ukjent støy kan forekomme på linjen.
Mulig produktklasse: ADSL 6080/512

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...