aksjonist Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Har fått min Huyndai L70a LCD nå, og må bare si at jeg er imponert over bildekvalitet, ingen prob med spilling heller. Kjører på analog overføring (har bare GeForce1, hysj, hysj), men er klar for et Radeon 8500 med DVI om en måned når prisen antagelig har gått ned med 1000 kr. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 14:31, Glimmer skrev:i fare for å bli mobbet: På elkjøp har di en god 17" lcd skjerm til 10 tusen. Den er kjempegod! synes jeg da... Det er en Vibra skjerm. Nå kommer jeg vell til å bli mobbet leeeenge§!:-) Her er det flere som kommer til å bli mobbet: Smart Club har en 17" til 4999,- plus mva. Hvor bra den er vet jeg ikke, men i alle fall billig... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 20:44, cerveza skrev: Quote: On 2002-02-20 14:31, Glimmer skrev: i fare for å bli mobbet: På elkjøp har di en god 17" lcd skjerm til 10 tusen. Den er kjempegod! synes jeg da... Det er en Vibra skjerm. Nå kommer jeg vell til å bli mobbet leeeenge§!:-) Her er det flere som kommer til å bli mobbet: Smart Club har en 17" til 4999,- plus mva. Hvor bra den er vet jeg ikke, men i alle fall billig... hm nei den smart har en 15 les litt bedre på smartclub.no Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 PCMag likte visst Samsung 171P svært så godt forresten: http://www.pcmag.com/article/0,2997,s=1474...&a=21884,00.asp Denne har både analogt og digitalt interface, men den ser ikke ut til å være i butikkene ennå. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Joda, men den koster jo nesten 10k. Blir jo sinnsykt dyrt for den skjermen der Så noen som har en bra skjerm til rundt 6-8k som er 17" og LCD? Gjerne brukt :razz:. Må funke bra i spilling også...og ha DVI. Det er litt viktig... Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Her har du 17" Huyndai LCD skjerm til deg for 6479,- !! http://www.psdata.no/ Fikk min for en uke siden og er storfornøyd. Lenke til kommentar
hasoere Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har også fått min L70A fra PS data. Jeg er ikke fornøyd. På siden deres viser de en skjerm som er sølvfarget og sort. Den jeg fikk var helt hvit. Skikelig skuffet. Hele briefe-faktoren borte. PS Data kunne fortelle meg at den de har bilde av, ikke selges i Norge. Jeg sender min tilbake... Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 hasoere: Du har litt rett når det gjelder fargen på skjerm.Hvis du klikker på linken på siden vil du se at det er foten og ryggen som har feil farge (skulle vært svart), mens skjermrammen har den riktige gråhvite fargen selv om den er litt mer sølvaktig på bildet; http://www.hyundaiq.com/pro_img_l70a.asp. Men jeg mener at denne skjermen er et så godt kjøp, at hvis jeg var deg ville jeg vurdert å kjøpe en boks med silkematt sort spraylakk og lakket foten/ryggen, for hvis du skal finne en skjerm som har de rette fargene for deg, må du nok ut med adskillig flere tusenlapper. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har fortsatt ikke funnet EN plass hvor de har testet lcd skjermer (utenom den testen hos thw). Er det ingen som har en testside hvor de prøver ut forskjellige lcd skjermer? Er jo et skrikende behov for en lcd skjerm her... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 21:02, iceraven skrev:Jeg har fortsatt ikke funnet EN plass hvor de har testet lcd skjermer (utenom den testen hos thw). Er det ingen som har en testside hvor de prøver ut forskjellige lcd skjermer? Er jo et skrikende behov for en lcd skjerm her... pcmag.com har en fin 17" test, hardwarecentral har også noen tester (bla Samsung 171B). Lenke til kommentar
hasoere Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Etter litt testing med Hyundai'en er jeg skikkelig misfornøyd. Den har ikke samme fargedybden som CRT skjermen. Dette ser jeg tydelig i overganger, feks den blå bakgrunnen når man installerer programmer, er skikkelig ujevn. Dessuten så klarer den ikke mørke farger skikkelig. Det blir en slags sølegrønn farge. Når jeg spille RTCW, så er hele spillet grønt, og det ser skikkelig jævlig ut. Jeg har prøvd å justere alt som kan justeres, men det ser fortsatt like ille ut. Det blir nok en 19" CRT på meg istedet ja... -Håvard Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 ps. min eizo er kongeeee ville bare si det.. Du kan kanskje bruke pengene dine på en Eizo i stedet? Be om å få en uten døde pixler eller spør i alle fall hvordan de håndterer slike skjermer om du skulle få en med. Jeg er i alle fall kjempefornøyd med min. Bruker denne osm ksjerm nr en og både spiller, ser film og bruker den til grafikk uten problem. Bruker den i colin2 , serious sam2, wolfenstein (bare litt) og en del grafiske program. I tillegg kommer serier jeg laster ned og andre videosnutter. Fungerer etter mine øyne minst like bra som en god crt skjerm. Jeg har i alle fall kjøpt min siste crt skjerm. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 Du skryter av denne Eizo skjermen din...men hvor får man tak i dem? de koster jo sinnsykt mye har jeg hørt. Skal helst ha 17", 15" er liksom litt lite...og da blir det fort 14000,- eller.no? Deussten så trenger jeg en med DVI. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 00:08, Danny skrev: Quote: On 2002-02-23 20:44, cerveza skrev: Quote: On 2002-02-20 14:31, Glimmer skrev: i fare for å bli mobbet: På elkjøp har di en god 17" lcd skjerm til 10 tusen. Den er kjempegod! synes jeg da... Det er en Vibra skjerm. Nå kommer jeg vell til å bli mobbet leeeenge§!:-) Her er det flere som kommer til å bli mobbet: Smart Club har en 17" til 4999,- plus mva. Hvor bra den er vet jeg ikke, men i alle fall billig... hm nei den smart har en 15 les litt bedre på smartclub.no Tro det er du som skal sjekke litt bedre. Jeg skrev 4999,- PLUS mva. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Etter mye om og men...så bestemte jeg meg for en samsung. http://www.samsung.se/cgi-bin/ecse/product...nitor%2fTFT+LCD Dette burde være en god skjerm? 500:1 i kontrast er vel ganske bra? og 25ms responstid? Legger til at det var meget viktig for meg at den tok liten plass. Pluss at den har en fet sølvfarge og DVI :razz: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 15:31, iceraven skrev:Etter mye om og men...så bestemte jeg meg for en samsung.http://www.samsung.se/cgi-bin/ecse/product...nitor%2fTFT+LCDDette burde være en god skjerm? 500:1 i kontrast er vel ganske bra? og 25ms responstid? Legger til at det var meget viktig for meg at den tok liten plass. Pluss at den har en fet sølvfarge og DVI Har du sjekket 171P? Samsung opplyser at den har <25ms responstid, og vant en test på http://www.pcmag.com nå nylig. Ser ut som opplysningene for denne skjermen varierer... Noen steder står det 500:1 kontrast, andre steder 450:1, mens den svenske siden altså sier 400:1. Den vant i alle fall pcmags test [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-02-28 16:30 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 denne har jo også 25ms responstid...og 500:1 i kontrast (ifølge den svenske sida) Så denne burde da være bedre...171P har vel ikke dvi? og den er 17" :razz: dette er en 18,1 tommer... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 171P har DVI, og *mindre enn* 25ms ifølge Samsung-sider i andre land. Mulig at de er basert på samme teknologi dog, bare litt rotete info. Har i alle fall vært mye snakk om 171P i tomshardware sitt forum. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 jeg tror nok at den er meget bra...men den finnes ikke på noen norske webshopper ennå (og jeg har allerede solgt den andre skjermen min :razz: ). Så jeg trenger en fort. 181T er vel omtrent samme. Syntes den var meget pen å se på også... Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Har selv akkurat meg l70A Hyundai (17" lcd), er faktisk godt fornøyd med den, den gir klart godt bilde og ha ikke noe som helst problem med etterslep i spill. Men skal jeg kicke på noe så må det være at den gir ikke så klart og fint bilde om du ser på den litt fra siden eller ovenfra/ned, der er min forrige en 15" Acer bedre. Men jeg sitter i ro og glaner på skjermen så dette er ikke noe stort minus. Når du tar i betraktning pris/ytelse er dette et meget godt kjøp, skal du ha en super-duper skjerm i samme størrelse må du jo opp i 10-14 000 kr klassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå