erikstein Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Noen som har noen erfaringer med en god 17" lcd skjerm...kanskje 18,1" som kan brukes til litt spilling, osv...jeg har ikke peiling på lcd...og ikke kom og si at "ikke kjøp lcd" surret. har en 22" crt skjerm, og den er helt strålende. MEN jeg har plassmangel så det river etter. Ser at psdata har et godt tilbud på en 17" hansol skjerm...med DVI. Har et R8500 skjermkort retail. Noen som har noen flotte fine skjermer? ikke så ekstremt dyre. 16000,- er jo helt sykt. bare så det er sagt :smile: Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Har en Acer fp751, og er meget fornøyd. Har ikke spillt alverden hard 3D på den, men hadde ikke problemer med Op Flashpoint. Lenke til kommentar
Glimmer Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 i fare for å bli mobbet: På elkjøp har di en god 17" lcd skjerm til 10 tusen. Den er kjempegod! synes jeg da... Det er en Vibra skjerm. Nå kommer jeg vell til å bli mobbet leeeenge§!:-) Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 hvorfor ikke kjøpe en crt skjerm istedenfor? Da får du en større og mye billigere :smile: Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Psdata sitt tilbud er på en Hyundai, har selv bestilt den, da den har veldig bra data, og DVI tilkopling. Har ikke sett noen test av denne monitor enda, men hvis det er noen som har, post en link ! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Lcd skjermer er konkave,bedre å se på,plass sparende. Det er vel mye av grunnene til å kjøpe lcd (svarte til han som anbefalte crt.) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Holder jeg med deg i, kommer aldri til å bytte til CRT igjen. Har en 17" LCD og en 19" CRT, og jeg bruker bare den maskinen med 17". Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hei jeg har r8500 m/dvi og Samsung SyncMaster 170T (17")m/dvi Kombinasjonen er helt rå!!! Jeg spiller ikke så mye, men mine barn sier at den er god, krystallklar og god lysstyrke og kontrast. Jeg er rimelig proff bruker og har vert bort i mye ulik HW de siste 10 år. Jeg kan anbefale LCD på det varmeste...og så er det jo litt kult i tillegg da... Skjermen koster ca 10.000 kr. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 22:32, LittOmAlt skrev:Heijeg har r8500 m/dvi og Samsung SyncMaster 170T (17")m/dviKombinasjonen er helt rå!!! Selv om 170T har digital inngang, vil jeg tro at den nyere (og billigere) 171B er bedre. 171S er også et alternativ. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Svar DVI er hele poenget! Da jeg bestilte skjermen(januar 2002) var det den billigste 17"eren ca 10.000 kr som hadde DVI (digital inngang) dersom det finnes rimeligere skjemer med DVI så er jeg enig i at 170T er for dyr, men altså DVI... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Dvi er helt klart verdt pengene. Knall bilde og skjermen min tengte ingen instillinger når jeg kobla den på dvi kontakta. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Så en skjerm med DVI er da det jeg må velge? F.eks den som psdata har på "tilbud" nå om dagen? Den virker jo ganske bra...har jo dvi og bra responstid osv...kontrasten vet jeg ingenting om men.. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Ehm.. Kan virke som noen tillegger digital overføring litt mye vekt.... Det som teller er selve skjermen, DVI og andre digitale standarder gir best mulig overføring, men er ingen garanti for godt bilde. Faktisk har jeg til gode å se en test hvor man ser noe særlig forskjell mellom DVI og analog Hvis en viss skjerm er langt bedre med DVI enn analog, kan det være at a/d konversjonen er mindre god ... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg så klart forskjell på min eizo skjerm når jeg brukte analog og dvi ledning. Selv om du ikke har dvi utgang på skjermkortet nå, så er det lurt å kjøpe en skjerm med begge deler så slipper du å ha noe som ikke er laget for fremtidige skjermkort. Flere og flere skjermkort kommer med dvi utgang og det er jo synd å ikke kunne bruke denne for en ikkje kjøpte flatskjerm med slik inngang. En overklever så klart med analog inngang, men når en legger så mye penger i skjermen så er det greit å få den så bra som mulig. Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Min 17" LCD er Hyundai L70A som jeg er veldig fornøyd med. Har USB hub og DVI. Kjører 1280x1024@72 Hz. Koster 6.500 på Psdata.no. Løp og kjøp :smile: Sledge Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Hvordan er din skjerm ang. spill osv, Sledge? Hører så mye stygt om LCD og spilling. Har Selv Ati R8500 med DVI, så jeg skal selvfølgelig ha skjerm med dvi utgang... Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg merket stooor forskjell på analog og digital "performance". Bare tenk at maskina lager digitale bilder som den overfører til skjermkortet som omformer til analogt signal, sender det til skjermen som omformer det tilbake til digitalt bilde.... DVI er som tidligere nevnt sakens kjerne. PS min LCD skjerm skal ha 60Hz for å gi et best mulig bilde (dette må dere sjekke i manual). Dette er da noe ulikt crt skjermer som får mer stabilt bilde til høyere oppdateringsfrekvens. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Vil tro at de fleste her skjønner forskjellen på analog og digital, men hvis omformingen er god nok (i skjermkort og skjerm) trenger ikke forskjellen å være spesielt stor. Den store fordelen med DVI er visst at man knapt trenger å stille inn. Fant en test av Samsung 170T (med DVI) hvor de berører emnet: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=863 Fant noen brukerkommentarer om Samsung 170T også: http://computers.cnet.com/hardware/0-22957...18-3707153.html Her er også en test av 171S, lillebroren til 171B som jeg har bestilt: http://www.ratedpc.com/review.asp?id=54 I alle disse linkene berøres emnet DVI vs analog ... Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Det avgjør saken. Jeg skal løpe ned til butikken og kjøpe en digital kabel *nuh*. Så får vi se om hvor stor forskjellen er... :smile: Hvis det er noen som har linker til et par gode testbilder, så hadde det vært genialt om dere postet det innen jeg kom tilbake :wink: Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Når det gjelder 3D spill og LCD skjermer så tror jeg ikke det lenger er noe problem. Spiller mye RTCW og MOHAA og det ser nydelig ut på L70A skjermen. Hentet ned et LCD test program som tester blant annet etterslep og pixel feil og det var ikke noe problem. Eneste grunnen jeg kan se til å ikke kjøpe denne skjermen er at man ønsker høyere oppløsning enn 1280x1024. Har et Geforce2 kort uten DVI utgang så jeg er veldig hypp på nytt grafikk-kort. Er spent på om DVI kontra analog utgjør noe forskjell... Sledge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå