Gå til innhold

En god lcd skjerm på 17" (?)

erikstein

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med en god 17" lcd skjerm...kanskje 18,1" som kan brukes til litt spilling, osv...jeg har ikke peiling på lcd...og ikke kom og si at "ikke kjøp lcd" surret. har en 22" crt skjerm, og den er helt strålende. MEN jeg har plassmangel så det river etter.

Ser at psdata har et godt tilbud på en 17" hansol skjerm...med DVI. Har et R8500 skjermkort retail.

Noen som har noen flotte fine skjermer? ikke så ekstremt dyre. 16000,- er jo helt sykt. bare så det er sagt :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

jeg har r8500 m/dvi og Samsung SyncMaster 170T (17")m/dvi

Kombinasjonen er helt rå!!!

Jeg spiller ikke så mye, men mine barn sier at den er god, krystallklar og god lysstyrke og kontrast.

Jeg er rimelig proff bruker og har vert bort i mye ulik HW de siste 10 år. Jeg kan anbefale LCD på det varmeste...og så er det jo litt kult i tillegg da...

Skjermen koster ca 10.000 kr.

Lenke til kommentar

Ehm.. Kan virke som noen tillegger digital overføring litt mye vekt.... Det som teller er selve skjermen, DVI og andre digitale standarder gir best mulig overføring, men er ingen garanti for godt bilde. Faktisk har jeg til gode å se en test hvor man ser noe særlig forskjell mellom DVI og analog :p Hvis en viss skjerm er langt bedre med DVI enn analog, kan det være at a/d konversjonen er mindre god ...

Lenke til kommentar

Jeg så klart forskjell på min eizo skjerm når jeg brukte analog og dvi ledning.

Selv om du ikke har dvi utgang på skjermkortet nå, så er det lurt å kjøpe en skjerm med begge deler så slipper du å ha noe som ikke er laget for fremtidige skjermkort.

Flere og flere skjermkort kommer med dvi utgang og det er jo synd å ikke kunne bruke denne for en ikkje kjøpte flatskjerm med slik inngang.

En overklever så klart med analog inngang, men når en legger så mye penger i skjermen så er det greit å få den så bra som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg merket stooor forskjell på analog og digital "performance".

Bare tenk at maskina lager digitale bilder som den overfører til skjermkortet som omformer til analogt signal, sender det til skjermen som omformer det tilbake til digitalt bilde....

DVI er som tidligere nevnt sakens kjerne.

PS min LCD skjerm skal ha 60Hz for å gi et best mulig bilde (dette må dere sjekke i manual). Dette er da noe ulikt crt skjermer som får mer stabilt bilde til høyere oppdateringsfrekvens.

Lenke til kommentar

Vil tro at de fleste her skjønner forskjellen på analog og digital, men hvis omformingen er god nok (i skjermkort og skjerm) trenger ikke forskjellen å være spesielt stor. Den store fordelen med DVI er visst at man knapt trenger å stille inn. Fant en test av Samsung 170T (med DVI) hvor de berører emnet: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=863 Fant noen brukerkommentarer om Samsung 170T også:

http://computers.cnet.com/hardware/0-22957...18-3707153.html

Her er også en test av 171S, lillebroren til 171B som jeg har bestilt:

http://www.ratedpc.com/review.asp?id=54

I alle disse linkene berøres emnet DVI vs analog ...

Lenke til kommentar

Når det gjelder 3D spill og LCD skjermer så tror jeg ikke det lenger er noe problem. Spiller mye RTCW og MOHAA og det ser nydelig ut på L70A skjermen. Hentet ned et LCD test program som tester blant annet etterslep og pixel feil og det var ikke noe problem.

Eneste grunnen jeg kan se til å ikke kjøpe denne skjermen er at man ønsker høyere oppløsning enn 1280x1024. Har et Geforce2 kort uten DVI utgang så jeg er veldig hypp på nytt grafikk-kort. Er spent på om DVI kontra analog utgjør noe forskjell...

Sledge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...