Drug Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hei! Har et par spørsmål, men først. Litt om meg: Jeg er 21 år, har ingen vidergående utdanning (dropout) og har en kjæreste I USA (Ganske serriøst) Mitt mål: Komme meg til USA og få jobb der Så, mtp at minimum årsløn i usa er sån 200k elr minde, så vill jeg helst skaffe meg en utdanning En plan er å ta generel studiekompentanse og studere på college i usa og ta utdanningen der. Men det er 3+4 år, og vill helst ta noen som går fortere (om muligt) Så det jeg lurer på er: Om jeg får en yrkesfagligt utdanning (eller hva det heter) fra vidergående her i norge, har jeg noen sjans på jobb I USA? Vill den utdanning / fagbrev telle i det hele tatt? (feks, elektriker,snekker,sveis/platearbeider, kokk etc) Er klar over at det er kanskje et vanskeligt spørsmål, og ikke mange vet svar på. Men prøver meg her Mvh Vebjørn Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Tror det er lite sjanse for å få noe jobb der uansett med mindre du gifter deg med henne, som jeg tror kan øke sjansen for å få green card. Green card må du ha for å få jobb og bo der, hvis jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Drug Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Tror det er lite sjanse for å få noe jobb der uansett med mindre du gifter deg med henne, som jeg tror kan øke sjansen for å få green card. Green card må du ha for å få jobb og bo der, hvis jeg ikke tar helt feil Er klar over det, men og være gift gir meg ikke noe større sjanse på og få en stilling Det jeg lurer på er om en norsk videregående utdaninng / Fagbrev har noe betydning i USA Men takker for svar ^^ Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Tror det er lite sjanse for å få noe jobb der uansett med mindre du gifter deg med henne, som jeg tror kan øke sjansen for å få green card. Green card må du ha for å få jobb og bo der, hvis jeg ikke tar helt feil Er klar over det, men og være gift gir meg ikke noe større sjanse på og få en stilling Det jeg lurer på er om en norsk videregående utdaninng / Fagbrev har noe betydning i USA Men takker for svar ^^ Norsk utdannelse har betydning men fordi utdannelse blir ikke helt lik den amerikanske, blir det slik at du må ta noe ekstra kurs eller ta en amerikansk prøve til å vise at du kjenner de amerikanske standardene. Bedre å ta utdannelse i USA Hvor har du tenkt å bo? Jeg bor i Cincinnati Ohio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå