Gå til innhold

Vidergående utdanning I USA?

Drug

Anbefalte innlegg

Hei! Har et par spørsmål, men først. Litt om meg:

Jeg er 21 år, har ingen vidergående utdanning (dropout) og har en kjæreste I USA (Ganske serriøst)

Mitt mål: Komme meg til USA og få jobb der

Så, mtp at minimum årsløn i usa er sån 200k elr minde, så vill jeg helst skaffe meg en utdanning :)

En plan er å ta generel studiekompentanse og studere på college i usa og ta utdanningen der. Men det er 3+4 år, og vill helst ta noen som går fortere (om muligt)

Så det jeg lurer på er: Om jeg får en yrkesfagligt utdanning (eller hva det heter) fra vidergående her i norge, har jeg noen sjans på jobb I USA? Vill den utdanning / fagbrev telle i det hele tatt?

(feks, elektriker,snekker,sveis/platearbeider, kokk etc)

Er klar over at det er kanskje et vanskeligt spørsmål, og ikke mange vet svar på. Men prøver meg her :)

Mvh

Vebjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er lite sjanse for å få noe jobb der uansett med mindre du gifter deg med henne, som jeg tror kan øke sjansen for å få green card. Green card må du ha for å få jobb og bo der, hvis jeg ikke tar helt feil

Er klar over det, men og være gift gir meg ikke noe større sjanse på og få en stilling :) Det jeg lurer på er om en norsk videregående utdaninng / Fagbrev har noe betydning i USA :)

Men takker for svar ^^

Lenke til kommentar

Tror det er lite sjanse for å få noe jobb der uansett med mindre du gifter deg med henne, som jeg tror kan øke sjansen for å få green card. Green card må du ha for å få jobb og bo der, hvis jeg ikke tar helt feil

Er klar over det, men og være gift gir meg ikke noe større sjanse på og få en stilling :) Det jeg lurer på er om en norsk videregående utdaninng / Fagbrev har noe betydning i USA :)

Men takker for svar ^^

Norsk utdannelse har betydning men fordi utdannelse blir ikke helt lik den amerikanske, blir det slik at du må ta noe ekstra kurs eller ta en amerikansk prøve til å vise at du kjenner de amerikanske standardene.

Bedre å ta utdannelse i USA

Hvor har du tenkt å bo? Jeg bor i Cincinnati Ohio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...