London0Calling Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hei alle sammen! Jeg og en jeg kjenner går på studiespess, men jeg går i A klassen og han går i B. For å starte med så på vår skole er det bare 2 klasser på studiespess i år, hvor i A er det 28 elever og i B e det ca. 27. Fleste av vennene mine går i klasse B. Fleste av vennene til han fra B går i A. Jeg har før snakket med avdelingsleder om det er mulig å bytte fra A til B men hun sa det var fult i B klassen. Jeg føler meg helt ræva i klassen min. Jeg kjenner noen fra før men det er ignen gode venner kan vi si. Jeg trives ikke i det hele tatt og føler meg utestengt allerede. Det samme med han fra B klassen. Han trives ikke i klassen sin og vil gjerne bytte til A fordi det er der vennene hans er. Og da kunne vi bytte, ikke sant? Jeg snakka om det med avdelingsleder i dag og hun sa at mi må skrive en søknad til skolen om det. Og nå lurer jeg på hvordan skal jeg skrive den søknaden? Hva slags form den skal være i? Skal jeg skrive en felles for meg og han selvom vi har den samme problem, ønske og grunner til å bytte? Eller skal vi skrive en søknad hver? Og jeg tar gjerne noen ideer til grunner. Det vil se ut dårlig hvis jeg skriver at jeg har venner i den andre klasse og trives ikke min. Tenkte å nevne noen paragrafer om at det skal bli godt skølemiljø og at det at jeg ikke trives i klassen min kan ha negative konsekvenser, dårlig karakter osv osv.. Jeg ække noe særlig god i formelt språk heller. Hjelp meg, på forhånd takk! Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Tror ikke du trenger å argumentere ut over det som er den enkle sannheten. Trivsel er et meget godt argument i seg selv. Hvis du vil "true" med noe, så skriv at en av dere vurderer å slutte på skolen. Jeg tror skolene har et voldsomt fokus på å hindre frafall. Det gjør ingenting om språket er ubehjelpelig og barnslig. Det er innholdet som teller. Litt dårlig språk kan også gi søknaden et preg av ekthet som kan vekke sympati. Usikker på om dere bør skrive søknad hver for seg, eller sammen. Det enkleste er kanskje å skrive en søknad sammen og underskrive den begge to. Noen få linjer er nok. Glem dette med å argumentere med økt risiko for dårlige karakterer og annet tull. Alt dette ligger allerede innbakt i opplysningen om at dere ikke trives i klassene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå