Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noe funker ikke på min nye PC...

Anbefalte innlegg

- Jeg har kjøpt ny Lenovo G510 med Windows 8, og skulkle kjøre Defender, men den kunne ikke kjøres og det henvente meg til Acion Center, der var alt slått på - on, unntatt noe som heter Network Access Protection og Microsoft Account, jeg vet ikke hva dette er eller om jeg skal gjøre noe der ?? vet ikke om jeg da kan bruke Defender ??

- dessuten er all meny på engelsk, selv om jeg vet første oppstart tastet norsk på alt ??

- lastet ned fra :

- ellers er det noe rart at det kom opp Internet Explorer, men denne forsvant og er ikke under programmer eller ikon av den, den virket også ubruklig, så det var greidt, men skal jeg kanskje laste ned IE, må vel ha den om jeg bruker Firefox ??

- på skjermens høyreside kommer det opp noe som en Start med diverse når jeg på en bestemt måte drar musa over, men vet ikke hvordan, hvis jeg forsøker å få den fram, så går det ikke, men det kommer ved surfing tidt og ofte, kanskje det er ved en bestemt teknikk ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kanskje et annet antivirus program som sperrer defender? Mcafee / Norton?

Isåfall anbefaler jeg avinstallering av disse.

Windows Defender(MSE) og malware antibytes er nok for de fleste.

Ikke bruk IE, Firefox / chrome / Opera

Linjen på høyresiden heter "charms bar" hold musen nede i høyre hjørne. Dette blir du vant til, men kan også fjernes, samt kan du få tilbake startmeny som i windows 7 hvis det er tungvint.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

sjekket dette med panelet som kommer opp på høyresiden, og jeg skjønner det nå,

vet ikke helt hvordan jeg kan åpne Defender, men jeg har avinstallert McAfee brannmur og da tror jeg det er bare Windows brannmur på maskina, kanskje er det ikke tilgang på Defender der, det stod en plass om jeg ville tillate div app på maskina, men det har vært så mye nytt her at jeg ikke er sikker, men tror det fins noe som kan kort og greidt kan trykkes på så tillates Defender ??

Lenke til kommentar

Er ikke bare du som er litt lettere irritert på Windows 8. Vi får håpe Windows 9 snart kommer å rydder opp i det vi ikke liker.

"i don't like change"

Windows 8 fungerer helt fint, men det er uvant i starten.

En kan alltids deaktivere mange av funksjonene og ende opp med noe veldig likt win7.

Lenke til kommentar

jeg har avinstallert McAfee da jeg ikke trenger 2 brannmurer, har da windows,

men er interessert i å vite hvilken andre program jeg kan/bør avinstallere, jeg vet heller ikke om det er andre antivirusprogram på maskin. så jeg har installert AVG Free 2014 ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...