Mannen med ljåen Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Hei Jeg har en helt ny Macbook Air 13" med ekstra stor RAM og SSD, og normal prosessor. Det kan diskuteres om denne konfigurasjonen var vel anvendte penger... Men jeg ønsket ekstra RAM for å kjøre Virtualbox, og evt. redigere filmklipp... Nok om det. Maskinen er glimrende, men noen ganger våkner den ikke fra dvale. Da er det kun en ting som funker: * Holde nede av/på-knappen i flere sekunder for å være sikker på at den er helt avskrudd. (Det er ingen mekanikk i denne maskinen, så jeg får ingen klikk fra harddisken som indikerer at den er dau. Skjermen forblir svart.) * Vente et par sekunder * Skru den på på vanlig måte. Maskinen er lynrask, så jeg slipper å vente lenge på at den skal boote på normal måte. Jeg har litt erfaring med min forrige Macbook Pro, og vet at den ikke skal være sånn. Så hvorfor er den sånn? Den våkner ikke av at jeg trykker på tastaturet, ikke engang av/på-knappen. Den må tvinges til å skru seg av, før den kan skrus på. Jeg husker å ha lest IT-nyheter om en oppdatering som måtte trekkes tilbake. Tror den skulle løse et slikt problem, men i stedet gjorde alt mye verre. Husker ikke. Jeg leste det før jeg kjøpte maskinen. Hva er feilen her? Skal jeg klage, eller kommer det en ny oppdatering til Mavericks? Hvis jeg søker etter oppdateringer, står det bare "Ingen oppdateringer er tilgjengelige." MacBook Air 13-tommers, tidlig 2014 Hukommelse 8 GB 1600 MHz DDR3 Grafikk Intel HD Graphics 5000 Serienummer *** Programvare OS X 10.9.4 (13E28) Har Refind og Ubuntu installert (dual booting), og husker ikke om problemet begynte før jeg installerte det. Endret 18. august 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mutta Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Undelig problem. Jeg vet det var noen problemer med 2012 maskinene, men de fikk det fikses i en oppdatering for ikke så lenge siden.Se om det muligens hjelper å nullstille: PRAM: http://support.apple.com/kb/PH14222?viewlocale=no_NO&locale=en_US SMC: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=no_NO Lenke til kommentar
quantum Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Har Refind og Ubuntu installert (dual booting), og husker ikke om problemet begynte før jeg installerte det. Men det kan du jo finne ut før du reklamerer. Hvis du reinstallerer Mavericks og overskriver bootloader og ubuntu og alt slikt, og problemet vedvarer så går du til butikken du kjøpte den og reklamerer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Den har oppført seg meget bra i det siste, så jeg dropper det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå