AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 På grunn av helsemessige årsaker er jeg sannsynligvis nødt til å redusere arbeidstiden, muligens til 50 prosent. Årsaken er først og fremst helsen, økt arbeidspress gjør det heller ikke noe enklere når helsen er slik den er. For tiden er jeg delvis sykemeldt, noe som har bedret situasjonen litt. Arbeidsgiver har foreslått redusert stilling som et tiltak for å holde meg i arbeid. Arbeidsevnen vil nok være redusert i lengre tid, når helsen tillater det har jeg mulighet til å gå tilbake til full stilling. Har jeg krav på støtte fra nav for å ikke havne helt bakpå økonomisk? Anonymous poster hash: 0e4e7...6ce Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Du har vel muligens krav på AAP, og deretter gradert ufør hvis helsa ikke bedrer seg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Håper selvsagt helsen bedrer seg, både lege og annen behandler antar at det kan ta tid. Arbeidsgiver stiller seg positiv til redusert stilling og har ingen problemer med å skaffe ekstrahjelp gjennom vikarbyrå. Klarer fint samme arbeidsoppgaver men i et helt annet omfang. Anonymous poster hash: 0e4e7...6ce Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Kortere tid... altså ett par år kan dagpenger for siste 50% være aktuelt. Pass bre på å ikke jobb over 50% for da faller dagpengene bort i sin helhet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Dagpenger er nok ikke aktuelt ettersom grunnen er sykdom med ukjent varighet. Slik situasjonen er nå, og har vært en stund, er det krevende å være i full stilling. Lege er også positiv til redusert arbeidstid slik at helsen på sikt skal bli bedre og forebygge at det kan utvikle seg videre. Rent medisinsk er det begrenset med behandling utenom symptomlindring for å bedre hverdagen. Anonymous poster hash: 0e4e7...6ce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå