Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

I utlandet og hotellet mistet passet

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart reise hjem fra Bulgaria men hotellet finner ikke passet. Sitter på hotellet nå og venter mens de leter febrilsk etter passet. Det er ganske useriøst, burde ikke kunne skje på et femstjerne hotell.

Er noen timer til flybussen kommer (flyr i kveld), hva gjør jeg dersom passet er borte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal snart reise hjem fra Bulgaria men hotellet finner ikke passet. Sitter på hotellet nå og venter mens de leter febrilsk etter passet. Det er ganske useriøst, burde ikke kunne skje på et femstjerne hotell.

Er noen timer til flybussen kommer (flyr i kveld), hva gjør jeg dersom passet er borte?

Hvorfor hentet du ikke passet før? Du bør skynte deg med å ordne med nødpass om du vill nå flyet! Sannsynligvis når du det ikke om de ikke finner passet, men vet ikke hvor lang tid slik pleier å ta..

Litt info her

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
1. Tapet må meldes så snart som mulig til lokalt politi. Ta godt vare på politirapporten.

2. Kontakt ditt reisebyrå eller flyselskap og undersøk om de tillater at du reiser hjem med annen ID, f. eks. bankkort/førerkort, samt politirapporten.

3. Kontakt den norske ambassaden for å registrere tapet av passet.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Neste gang skal jeg kreve at de tar kopi av passet umiddelbart, og få det tilbake snarest mulig.

Å, det var nok nettopp på kopiavdelingen de hadde forlagt det... (sikker på at du har fått igjen originalen?) Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...