MrCusNT Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hei. Jeg skal få meg båt neste år og prøver å få unna tenkingen nå. Hvor mange knop kan jeg få kjøre når jeg er over 16 uten å ha tatt båtførerprøven? Jeg vet allerede at jeg kan kjøre 25 hk. Takk. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Google er din beste venn. Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Google er din beste venn. Du har rett Lenke til kommentar
pushypit Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Er du under 16 år kan du uten bevis kjøre fritidsbåt: med lengde inntil 8 meter som har en maks hastighet på 10 knop (når du er ombord) eller har motor med maks effekt på 10 HK B) Er du over 16 år kan du uten bevis kjøre fritidsbåt: med lengde inntil 8 meter har motor med maks effekt på 25 HK C) Er du over 16 år kan du med bevis kjøre fritidsbåt: inntil 15 meter også med motor med størrre effekt enn 25 HK Lenke til kommentar
WeRoll Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det er ingen regel på hvor fort du kan kjøre som 16 åring. Det finnes bare en maks Motorstørrelse som er 25 HK og med en båt som er maks 26,666.... fot. Så vist du har en winrace speed båt og greier og lure den opp i mot 30 knop eller mer. Har du lov til og holde denne farten. så lenge du maks kjører med 25 HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå