Gå til innhold

Snart kan du prøve Windows 9

Anbefalte innlegg

Ingen har dødd så brått som RedHat/SuSE når XP(?) periodisk tok livet av dualboot-konkurrenter med endringer til bootsektoren. Skulle kanskje brukt LILO...

Jeg brukte Bootloaderen til OS/2 Warp på all dualboot-bruk lenge. Nå har jeg ikke dualboot'et siden 90-tallet (tror jeg). Gikk lei av slike oppsett. Nå kan man jo virtualisere nesten alt. Så da fyrer jeg heller opp gamle og nye OS i VMware.

Enig, nå som maskiner har uendelig med ram, og cpu-er har multicore, så kan man like gjerne kjøre os i vmware. Kan tenkte meg at dette hadde vært belastende for eldre maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes forresten ideen med å skjule den virtualiserte desktoppen og vise en enkel applikasjon i stedet er et stort steg videre i utviklingen. (Sånn som i Parallels?) Ser for meg en verden hvor man kan velge det operativsystemet man vil ha i bunn, men kjøre programmer fra andre platformer på en måte som framstår som nesten native. Nå som hardwaren begynner å bli ganske kraftig, er det mulig å bevege seg videre de veiene. Men foreløpig er det enda ganske tungt. :B

En ting jeg er rett for er at veien man skal gå videre med Windows er at desktop'en blir virtualisert/kompatibilitetsmodus på toppen av WinRT. Men det er kanskje å se spøkelser på høylys dag.

Forresten... Hele greia med dir /s var som et mål på ytelse, og da blir det ikke interessant å trekke inn indeksering.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...