yooman Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 Ingen har dødd så brått som RedHat/SuSE når XP(?) periodisk tok livet av dualboot-konkurrenter med endringer til bootsektoren. Skulle kanskje brukt LILO... Jeg brukte Bootloaderen til OS/2 Warp på all dualboot-bruk lenge. Nå har jeg ikke dualboot'et siden 90-tallet (tror jeg). Gikk lei av slike oppsett. Nå kan man jo virtualisere nesten alt. Så da fyrer jeg heller opp gamle og nye OS i VMware. Enig, nå som maskiner har uendelig med ram, og cpu-er har multicore, så kan man like gjerne kjøre os i vmware. Kan tenkte meg at dette hadde vært belastende for eldre maskiner. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. august 2014 Rapporter Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Jeg synes forresten ideen med å skjule den virtualiserte desktoppen og vise en enkel applikasjon i stedet er et stort steg videre i utviklingen. (Sånn som i Parallels?) Ser for meg en verden hvor man kan velge det operativsystemet man vil ha i bunn, men kjøre programmer fra andre platformer på en måte som framstår som nesten native. Nå som hardwaren begynner å bli ganske kraftig, er det mulig å bevege seg videre de veiene. Men foreløpig er det enda ganske tungt. :B En ting jeg er rett for er at veien man skal gå videre med Windows er at desktop'en blir virtualisert/kompatibilitetsmodus på toppen av WinRT. Men det er kanskje å se spøkelser på høylys dag. Forresten... Hele greia med dir /s var som et mål på ytelse, og da blir det ikke interessant å trekke inn indeksering. Endret 21. august 2014 av tommyb Lenke til kommentar
G Skrevet 24. august 2014 Rapporter Del Skrevet 24. august 2014 Jeg grøsser med tanken på at Windows-kodere skal klåfingre til et virtualisert system, som er like stabilt, som muggen gele. Woops, der mistet du alle familiefotoene dine gitt, fordi hele den virtuelle harddisken krasjet. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 24. august 2014 Rapporter Del Skrevet 24. august 2014 Kodere er kodere. De gjør fatale feil alle sammen. Men du kan velge å ha familiefotoene akkurat der du vil. Backup av dokument-katalogene dine på et NAS virker fornuftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå