Populært innlegg Bone Skrevet 18. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. august 2014 Heisann! Sikker irrelevant for de fleste her inne, men for meg var det et stort skritt. Vi er i alderen 36 og 38, og mens jeg selv har spilt TV-spill siden før NES, har min bedre halvdel vært veldig så uinteressert i spilling i alle sine leveår. Veldig! Hvert eneste forslag har blitt avvist uten å blunke. Med tidligere kjærester har hun prøvd så vidt (ganske så minimalt), uten at hun helt husker hva det var, og gitt opp med en gang. For noen år tilbake fikk hun en iPad 2, hvor hun har spilt Candy Crush, Angry Birds og Bubble Witch, og noen ordspill. På tross av dette har det fortsatt vært uaktuelt å spille noe annet. Men, etter en lang og god sommerferie, og ikke noe å gjøre de siste dagene, fikk jeg endelig presset igjennom at vi skulle prøve Lego: Pirates of the Caribbean! Det fungerte over all forventning, og selv om hun blir noe frustrert når man mister Lego Studs ved å "dø", når man skal "time hoppene" slik at man ikke faller uti og må begynne på nytt, osv, så har vi nå faktisk rundet historiemodusen og har akkurat begynt å samle alle collectibles. Og vi har det gøy sammen! Gøy for oss begge! Hvor veien går videre, vet jeg ikke..? Uansett: Gøy å få delt en lidenskapelig hobby med noen man er glad i! 20 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Flott å høre, og kult at du tok tid til å skrive dette. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Takk, takk! Har jo ventet en del år på dette, så et liten gledesmelding å dele med fellow gamers var bare hyggelig! EDIT: Siden jo hun absolutt har null "spilltrening" skjønner jeg problemet for nybegynner med å "navigere" rundt med kontrolleren.. Det er jo to stikker, og en + -pad, 4 knapper og 4 triggere, start og option og en PS-knapp.. hehe.. Så jeg skjønner at det kan være mye å holde styr på. Endret 18. august 2014 av Bone Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Tips : Prøv å se om du kan finne spill som kona di liker , her i gården var feks Singstar svært populært og til min store fortvilelse var hun også flinkere enn meg i Street Fighter (ren flaks og button mashing vil jeg si...) Endret 18. august 2014 av Malvado Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Når sant skal sies, så har jeg jo grublet i mange år på dette her og foreslått mange forskjellige spill.. og, jeg holder på fortsatt! hehe.. Men, som nevnt over, så sitter jo ikke kontrolleren "støpt" i fingrene enda, så da er det i utgangspunktet en del spill som er utelukket, mye pga presisjonsferdigheter. Det meste som går på vold er også utelukket.. Samme gjelder bilspill. Singstar har vært så vidt prøvd for en del år siden, men hun vil ikke synge uten at jeg synger. Og, hadde du hørt meg synge, så ville du skjønt hvorfor det har sine begrensninger.. hehe.. Selv føler jeg at neste steg er litt eventyrspill, men sitter hun fast i gåteløsning for lenge, så blir hun oppgitt og lei. (Men, å holde på en halvannen måned på samme brett i Candy Crush, det går bra! ) Jeg grubler og grubler og skal prøve på mer / noe annet etter hvert, men akkurat nå bare koser jeg meg over den milepælen med Lego! Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Kult! Har prøvd å få min fru til å spille litt også. Går for det meste i kabal, Majong og div mobilspill der i gården. Hun har dog vokst opp med NES, men sier at 3D-spill blir for vanskelig. Vi har spilt litt Guitar Hero og slikt. Kanskje vi skal prøve oss på noen lego-spill? Har Harry Potter blant annet liggende. Ellers er vel New Super Mario Bros både 2D og multiplayer? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Det var litt problematisk med 3D her også, i starten.. og selv om det ikke er helt perfekt enda, så ser jeg veldig klart fremgangen! Det er ett eller annet med den dybden som vi andre ikke tenker noe over, som nok kan være litt skremmende i starten. Men, langt fra overkommelig.. Som jeg nå tenker: Fikk jeg hun her til å spille, så må det være håp for de fleste! Lego Harry Potter er sikkert en god idé! Kjekt hvis hun kjenner til filmene fra før, men det gjør hun sikkert..!? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jada, stor fan av filmene Ellers er det ikke mange av legospillene jeg tror faller i smak der. Kanskje Batman. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Det hun her likte aller best, var å farte rundt og slå i stykker alt hun så, for å samle studs! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Gratulerer! Dette var gøy lesing. Da er det bare å passe på at hun ikke faller av igjen, og balansere introduksjon av nye spill og utfordringer med at det samtidig ikke må bli for overveldende. Som du skriver, det er ofte vanskelig for oss som er nærmest oppvokst med en kontroller mellom hendene å se for seg at noe så enkelt som å trykke på en haug med knapper kan være supervanskelig. Men har man ikke treninga, så er det mer enn nok å gjøre med bare å finne ut hvor man skal plassere fingrene. Skal man se på en skjerm i tillegg samtidig, kan det fort bli mye. Men høres ut som du endelig har funnet inngangen til spill for henne, så da er det bare å kose seg. Lenke til kommentar
probin Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Hæhæ.. Hmmm.. Håper engang dama blir med på moroa, hun har jo forsåvidt vært der litt, men falt av igjen :/ Hun har aldri hatt konsoll og/eller PC, men fikk hun til å prøve diablo 3 . Hun likte det faktisk! Ikke det at hun skjønte en drit, men sålenge jeg satt sammen skillbaren og sånn, så gikk det bra! Lenke til kommentar
Slyr Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Kan anbefale LittleBigPlanet spillene for å spille sammen med fruen Eneste som har fungert her.Spillte litt tekken, men hun hater og tape, så det endte brått! Lurt å finne spill med co-op Lenke til kommentar
Skaal Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Helt toppers å høre slikt!Hvis hun er glad i gode historier, kan du muligens spørre hun om å se på mens du spiller The Last of Us, Alan Wake eller lignende, men kanskje ikke helt enda. Er flere kamerater av meg som har hatt en engasjert kjæreste ved sin side mens de har spilt igjennom slike historiedrevne spill.Mens jeg er inne på slike titler, kan kanskje The Wolf Among Us, eller lignende, være interessante å se på - og å prøve litt selv. De er gjerne ikke så veldig kompliserte å kontrollere, og kan kanskje være en grei måte å lære seg kontrolleren å kjenne.Nå kan det hende hun er mer interessert i å faktisk gjøre noe aktivt, hele tiden (altså, mye gameplay, som i Lego-spillene), så kanskje ikke disse er til særlig hjelp. De er dog kanskje litt for voldelige eller skumle, selv om det gjerne ikke er direkte "pew-pew-kill-die-Call-of-Duty-style" som er hovedfokuset.Lykke til videre! Endret 19. august 2014 av Smål Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Siden jo hun absolutt har null "spilltrening" skjønner jeg problemet for nybegynner med å "navigere" rundt med kontrolleren.. Det er jo to stikker, og en + -pad, 4 knapper og 4 triggere, start og option og en PS-knapp.. hehe.. Så jeg skjønner at det kan være mye å holde styr på. Først og fremst gratulerer. Det er viktig å kunne dele interessert med sin bedre halvdel, så å få henne med på å spille noe er jo bra. Jeg skjønner godt det kan være vanskelig å holde styr på kontrollene, så jeg vil anbefale et spill kalt Fight The Dragon. Det er på Steam Early Access til en billig penge. De tre viktigste tingene med spillet er at hvert eventyr man spiller bare varer i ca 20 minutter, det er splitscreen co-op, og kontrollene er helt enkle. Det minner faktisk ganske mye om Lego-spillene, men er et "rollespill", dvs man går opp i level, samler utstyr og så videre. Eventyrene man spiller kan man lage selv også. Dermed kan dere jo bruke en del tid på sånt også, så det ikke bare blir slossing. Sorry, mener ikke å drive reklame eller noe sånt. Mener bare at det er et glimrende spill jeg har brukt mye tid på, og med enkelt gameplay, korte eventyr og co-op splitscreen burde det passe rimelig bra til en som ikke er så vant med spill. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Hei igjen, og takk for svar! Morsomt at så mange likte historien.. trodde det skulle være kun min post og ingen svar, men det er visst flere her inne som kjenner seg igjen og liker når de andre halvdelene deler gledene med en selv.. Takker også for tips! Jeg skal sjekke ut Fight the Dragon (reklame ment som tips må vel være lov?!) og se hva det er for noe. Little Big Planet kunne jo kanskje være noe, det spillet har jeg rent glemt. Ellers spiller jeg selv The Last of Us nå, for tredje gang, og ønsker jo svært gjerne at fruen kunne tatt del i dette fantastiske spillet. Men, nå har det seg slik at hun blir faktisk fysisk kvalm av for mye vold, og i dette spillet er det jo ganske så detaljert/grafisk, men håpet lever om enn i en drøm! hehe.. The Wolf Among Us har jeg ikke prøvd, men jeg har jo spilt The Walking Dead, så vet jo hvordan det er, selv om de nok er noe forskjellig -skal undersøke mer! Alan Wake har jeg rundet når det kom ut, så det orker jeg nok ikke å plukke opp igjen med det første, tror jeg. Men, har dere andre forslag, så kom igjen! Kan jo være nyttig for flere dette!? I første omgang så blir vi nok spillende ferdig Lego: Pirates of the Caribbean først, og nå at jobb og evige mandager har begynt på'n igjen, så er det nok lite med nye spill vi eventuelt får prøvd med det første (så ingen vits i å hamre på F5 for å se hvordan det går, hehe). Morsomt! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Rayman Origins og Rayman Legends er morsomme kjærestespill. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 Kan man spille to samtidig der? (Ikke at det er noe krav, bare lurer..) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Jeg og dama spiller mye Mario Kart sammen, anbefales! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Kunne Dungeon Siege 3 vært noe for dere? Det er co-op med begge på samme skjerm, mer sett ovenfra enn 3D som sådann. Typisk fantasy vold uten blod og gugge går vel greit? Det har jeg rundet med en kjæreste en haug av ganger. Veldig enkel karakterbygging, og utstyrs drop er så ubalansert at man trenger nesten ikke kjøpe utstyr i spillet i det hele tatt. Rett og slett nesten litt for enkelt, ganske lineært også, så det må vel kanskje kalles litt historiedrevet. Men god underholdning syns jeg, litt sånn skjult perle, kanskje fordi det tiltenkte publikum har syntes at det er for enkelt og dermed gitt det litt lav karakter. Når det gjelder split screen med kjæreste har det som regel fortont seg slik: Meg: Følg etter meg. Hun: Hvor er du? Meg: Jeg står borte med den palmen du ser nede til venstre i skjermen hos deg. Hun: Jeg kan ikke se noen palme? Meg: Jo, nede til venstre i skjermbildet ditt. Hun: Nei, der er det bare en boks. Meg: Det er mitt skjermbilde, ditt er det oppe. Hun: Åja, nå ser jeg det. (Går til høyre i stedet.) Meg: Du går feil vei. Hun: Hæ? Du sa jeg skulle gå til palmen. Meg: Ja, den som var nede til venstre, ikke den du går mot nå. Hun: Javel, hvor skal jeg nå da? Meg: Bare stå der du er, så kommer jeg og henter deg. Hun: Ok. Meg: Sånn, nå står jeg rett foran deg. Følg etter meg. hun: Ok. Meg: Ikke den veien. Hun: Jeg prøver! Det er noe galt med kontrollen... Se nå, jeg trykker mot høyre på kontrollen, men det skjer ingenting! Meg: Eh, du går jo mot høyre, ser du ikke det? Hun: Hæ? Hvorda? Meg: Der oppe på skjermen. Hun: Hæ? Er ikke jeg nede? Meg: Har du lyst til å se en film? 2 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. august 2014 Forfatter Del Skrevet 20. august 2014 hahah.. Kjente litt til den ja, hehe.. Bortsett fra at jeg kommer aldri til å foreslå film om hun har en kontroller mellom hendene.. Skal se hva Dungeon Siege 3 er! Lego-"vold", så lurer nok på om litt "barnslig vold" også kan gå, håper det! Har Mario Kart 8, men hun er ikke fan av bilspill (strengt tatt ikke vært fan av noe slags spill tidligere), men kanskje det kunne ha vært noe!? Skal undersøke etter hvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå