Gå til innhold

Barebone med MP3 fra HD uten å boote OS?

[c]hassum

Anbefalte innlegg

Skal selge min gamle Shuttle SK41G som jeg har brukt utelukkende til MP3 og film. Vet det er ganske mange forskjellige bareboner ute å går med forskjellig funksjonalitet.

Er sugen på en som hvor jeg kan spille av MP3 fra HD uten å måtte boote OS. Finnes dette i det hele tatt? Kikket litt på Epox MiniME som kan spille av fra HD, men det står ikke noe om den takler MP3 fra HD.

Vet noen om dette funker? Er gjerne åpen for andre alternativer. Barebonen må støtte P4C fordi jeg har en slik cpu liggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En barebone er jo en PC. Og en PC gjør svært lite uten et OS. Den viktigste funksjonen til et OS er nettopp å håndtere disken.

Du kan sikkert få gjort det du skal uten Windows, men ett eller annet OS trenger du. Og det OS'et trenger drivere til den hardware du har (diskcontroller, lydkort, etc). MS-DOS er et enkelt OS, men finner du drivere?

Lenke til kommentar

Er klar over det du nevner, men jeg vet at bla MSI og Epox har støtte for å spille CD'er uten å starte selve OS et på maskinen. Tipper de har en slags software som ligger integrert på en chip på hovedkortet. Epox kommer tilogmed opp med et grfisk grensesnitt på skjermen/Tv'en. Ingen som vet om denne kan spille av MP3 fra HD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...