Gå til innhold

Legge inn en URL kommando i Visual Studio

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Redigert: Jeg har nok misforstått deg litt, siden du sannsynligvis ikke vil ha et nytt selvstendig vindu, men en ny fane inni VS. Håper svaret mitt kan være til nytte likevel.

Jeg fant ut litt for sent at posten din er litt gammel, men skal svare likevel. Jeg går ut i fra at du bruker VS 2013 som er nyeste versjon.

Jeg er litt usikker på nøyaktig hva du mener med snarvei, men jeg tenker en tastekombinasjon eller et valg i en eller annen meny.

Det siste er enkelt da du kan gå til hoved menyen, deretter Tools > External tools. Legg til en ny kommando som peker til filbanen til nettleseren du vil bruke.

Eksempel:

Finn deretter menyvalget under samme Tools-meny.

Dersom du vil ha et valg i en annen meny, lag en External tool først som nevnt, og merk plasseringen i menyen (fra linja). Gå til menyen Tools igjen, deretter Customize. Legg til kommandoen Tools > External Command N hvor N er plasseringen du noterte tidligere.

Dersom du vil ha en tastekombinasjon, trenger du ikke legge til kommandoen i en ny meny, men gå til Keyboard i samme vindu og skriv inn Tools.ExternalCommandN.

Personlig synes jeg at dette er litt kronglete, og håper det finnes bedre metoder. :)

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Stemmer det, at det er en ny fane jeg vil ha. Så det å bruke en ekstern nettleser løser ingenting. Det er jo akkurat det jeg gjør i dag. Årsaken til spørsmålet er fordi vi har et bøg tracker system (egenmekka) som er web basert. Jeg skulel gjerne hattrf dette aktivt og fremme i VS2013. Det er jo enkelt å få det til ved å åpne en WEB leser i GUI'et, men jeg tenkte jeg kunen snekre en knapp i VS2013 som gjorde jobben for meg. Lat vettu ;-)

Lenke til kommentar

Takk for forklaringen. Forstår problemet mye bedre nå. I så fall kan det hende at man må lage seg en Visual Studio-extension, siden disse kan integreres mye bedre. Her er visst et lite kodeeksempel:

http://geekswithblogs.net/onlyutkarsh/archive/2013/12/06/how-to-open-web-page-in-internal-browser-of-visual.aspx

Dette ser ut som et fullverdig eksempel som kan modifiseres litt, kompileres og installeres rett i VS:

https://github.com/onlyutkarsh/LaunchUrlDemo/

Lenke til kommentar

Siden jeg har litt erfaring med å lage extension til VS skal jeg lage noe enkelt som fungerer. Jeg bruker VS 2013, så jeg lager den primært til VS 2013. Hvis jeg husker riktig, laget jeg min ordentlige extension i VS 2010, og den kan faktisk installeres i VS 2010, 2012 og 2013.

Fikk til noe primitivt på ca. 5 minutter.

post-224066-0-25553500-1409737997_thumb.png

Så enkelt kan det gjøres:

1. Installer Visual Studio 2013 SDK.
  2. Lag nytt prosjekt: Other Project Types > Extensibility > Visual Studio Package.
  3. Velg C# som språk.
  4. Hak av Menu Command.
  5. Finn MenuItemCallback i koden.
  6. Erstatt alt inni med følgende kode.
const string url = "https://www.google.com";

var service = GetGlobalService(typeof(IVsWebBrowsingService)) as IVsWebBrowsingService;
if (service == null)
{
    return;
}

IVsWindowFrame frame;
service.Navigate(url, 0, out frame);

Jeg har også testet samme metode som nevt tidligere til å lage en tastekombinasjon for denne kommandoen. :)

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt det du er ute etter, og du er kanksje allerede klar over det, men du får frem Web Browser i Visual Studio ved å trykke Ctrl+W, W eventuelt View->Other Windows->Web Browser.

Edit: sjekk også Customizing the start page

Der lærte jeg noe nytt også! Det er forresten Ctrl+Alt+R hos meg, men det kan hende det er pga. Resharper eller Visual Assist X.

Lenke til kommentar

Siden jeg har litt erfaring med å lage extension til VS skal jeg lage noe enkelt som fungerer. Jeg bruker VS 2013, så jeg lager den primært til VS 2013. Hvis jeg husker riktig, laget jeg min ordentlige extension i VS 2010, og den kan faktisk installeres i VS 2010, 2012 og 2013.

Fikk til noe primitivt på ca. 5 minutter.

attachicon.gifvsext-open-internal-web-browser.png

Så enkelt kan det gjøres:

1. Installer Visual Studio 2013 SDK.
  2. Lag nytt prosjekt: Other Project Types > Extensibility > Visual Studio Package.
  3. Velg C# som språk.
  4. Hak av Menu Command.
  5. Finn MenuItemCallback i koden.
  6. Erstatt alt inni med følgende kode.
const string url = "https://www.google.com";

var service = GetGlobalService(typeof(IVsWebBrowsingService)) as IVsWebBrowsingService;
if (service == null)
{
    return;
}

IVsWindowFrame frame;
service.Navigate(url, 0, out frame);

Jeg har også testet samme metode som nevt tidligere til å lage en tastekombinasjon for denne kommandoen. :)

Funker helt fantastisk!!!

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...