benjamin84 Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Ettersom planen med 4k TV som PC skjerm ikke lar seg gjennomføre frem til HMDI 2.0 blir vanlig, så er jeg på jakt etter andre løsninger for å utvide skrivebordsområdet for både spill og jobb. Ønsker symmetri på løsningen, og det idelle ville vært å sette en 20" 1600x1200 skjerm på hver side av 30" Dell skjermen jeg har nå (se bildet under), men det er visst klin umulig å få tak i slike skjermer til en fornuftig penge lengen. Noen andre forslag til et fornuftig tre-skjerms oppsett som gir en sømløs overgang? Evt går det ann å ha skjermer som ikke har riktig oppløsning og allikevel bruke det til spill som en stor skjerm? Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Om noen evt. vet hvor man kan få tak i nye / nesten nye 20" 1600x1200 skjermer så tar jeg gledelig i mot tips. De fleste store firmaer har vel tusenvis av dem, men hvor det blir av de når neste generasjon skjermer kjøpes inn vet jeg ikke! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 3x 1440p monitorer på høykant er rimelig digg det også Det er mitt tips Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Det kan funke! Evt 2x1440p med min 1600p i midten. Dog mulig jeg har funnet et par brukte 1600x1200 20" skjermer. Kombinert med et slikt stativ og en 1920x1200 skjerm på toppen så tror jeg vi er inne på noe: https://www.komplett.no/ax-accessories-axm4420/808878 Må jo bli et drømmeoppsett for jobb, og potensielt artig for spill! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Stjeler tråden din litt, men ser du har skjermene på høykant. Er det kun linux du bruker, eller også Windows? Satt nettopp en av skjermene mine på høykant selv, men savner en funksjon som automatisk maksimerer vinduet til halve skjermen.. Til vanlig kan man jo bruke "Windowsknapp"+piltast(høyre\venstre) om man skal dele av halve skjermen.. Er det en funksjon som kan dele øvre\nedre del av skjermen også? Hadde jo vært topp! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Stjeler tråden din litt, men ser du har skjermene på høykant. Er det kun linux du bruker, eller også Windows? Satt nettopp en av skjermene mine på høykant selv, men savner en funksjon som automatisk maksimerer vinduet til halve skjermen.. Til vanlig kan man jo bruke "Windowsknapp"+piltast(høyre\venstre) om man skal dele av halve skjermen.. Er det en funksjon som kan dele øvre\nedre del av skjermen også? Hadde jo vært topp! Det fikk jeg også plutselig lyst på Kjedelig å gjøre det manuelt på den ene skjermen som er på høykant. Akkurat nå er det en swift Endret 18. august 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 [...] Til vanlig kan man jo bruke "Windowsknapp"+piltast(høyre\venstre) om man skal dele av halve skjermen.. Er det en funksjon som kan dele øvre\nedre del av skjermen også? Hadde jo vært topp! [...] Har tenkt det samme selv! Den tidligere nevnte 1920x1200 skjermen har stått på høykant her lenge, men irritasjon over akkurat det du nevner der gjør at den nå står vanlig igjen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Stjeler tråden din litt, men ser du har skjermene på høykant. Er det kun linux du bruker, eller også Windows? Satt nettopp en av skjermene mine på høykant selv, men savner en funksjon som automatisk maksimerer vinduet til halve skjermen.. Til vanlig kan man jo bruke "Windowsknapp"+piltast(høyre\venstre) om man skal dele av halve skjermen.. Er det en funksjon som kan dele øvre\nedre del av skjermen også? Hadde jo vært topp! Det fikk jeg også plutselig lyst på Kjedelig å gjøre det manuelt på den ene skjermen som er på høykant. Akkurat nå er det en swift [...] Til vanlig kan man jo bruke "Windowsknapp"+piltast(høyre\venstre) om man skal dele av halve skjermen.. Er det en funksjon som kan dele øvre\nedre del av skjermen også? Hadde jo vært topp! [...] Har tenkt det samme selv! Den tidligere nevnte 1920x1200 skjermen har stått på høykant her lenge, men irritasjon over akkurat det du nevner der gjør at den nå står vanlig igjen. Hehe ok. En kamerat som muligens fikser noe i C#, som gjør dette. Kommer med en oppdatering til dere begge om det blir noe av. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) ... ,,, Om dere er interessert så fikset han sammen noe nå. Kan laste ned herfra: http://merko.name/files/HalfHeight.zip Start programmet så fungerer det. Windows-Knapp + "Pil opp eller Ned". Må avslutte prosessen manuelt (CTRL+ALT+Delete - lett frem til "HalfHeight.exe") om du ikke vil bruke den lenger (Evt restarte PC). For mitt bruk fungerer dette utmerket Endret 21. august 2014 av Merko. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 ... ,,, Om dere er interessert så fikset han sammen noe nå. Kan laste ned herfra: http://merko.name/files/HalfHeight.zip Start programmet så fungerer det. Windows-Knapp + "Pil opp eller Ned". Må avslutte prosessen manuelt (CTRL+ALT+Delete - lett frem til "HalfHeight.exe") om du ikke vil bruke den lenger (Evt restarte PC). For mitt bruk fungerer dette utmerket I Linux Mint kan man dra vinduene til kantene eller hjørnene av skjermen for å gjøre det samme. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 I Linux Mint kan man dra vinduene til kantene eller hjørnene av skjermen for å gjøre det samme. Jepp, man kan dra forskjellige vinduer rundt om kring i Windows også, dette var mer som en hurtigtast for de som vil gjøre det "raskere" Lenke til kommentar
Horge Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Om noen evt. vet hvor man kan få tak i nye / nesten nye 20" 1600x1200 skjermer så tar jeg gledelig i mot tips. De fleste store firmaer har vel tusenvis av dem, men hvor det blir av de når neste generasjon skjermer kjøpes inn vet jeg ikke! Jeg har fått tak i et par nettopp fra firmaer som faser ut gamle modeller. Skjermer holder jo som regel fint i mange år, og jeg bruker disse skjermene til kontorarbeid, så andre spesifikasjoner enn oppløsning er ikke så spennende. Har for øvrig ikke tre skjermer med 30" i midten, men 5 skjermer med 30" som hovedskjerm. Ettersom jeg har en buet pult, så ser oppsettet slik ut: For min egen del, så sitter jeg nå på gjerdet og venter på at 4K skal bli kvitt barnesykdommer etc, og da blir det nok 3 x 4k på pulten. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Stilig oppsett Horge! Jeg er fortsatt på jakt etter de riktige skjermene (fortrinnsvis Dell 2007FP) for at alt skal stemme og fungere med Nvidia Surround. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 To av mine skjermer er 2007FP, og de har jeg funnet på finn. Ga bare noen hundrelapper per stykk. Det var sant nok uten strømkabel, men de har innebygget trafo og bruker derfor bare vanlig strømkabel - altså typen man har skapet fullt av fra før. Eneste du må påse, er at du får med fot som kan pivoteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå