Gå til innhold

Ny Gamin PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en 24" BenQ skjerm. Tror ikke jeg kommer til å bytte den på en stund. Når du sier at det kan være lurt å vente en mnd tenker du da på prisfall på 780?

24" BenQ sier meg ikke mye .... Det er oppløsning og refreshrate som er av interesse.

Jeg tror nok ikke det blir prisfall på eldre modeller. Jeg tenkte mer at man mest sansynlig får litt mer ytelse for samme penge ved å gå for siste modell/serie.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å bytte skjermkort ca hver 18 mnd jeg. Legger prisnivå på ca 2000kr, det holder ytelsen høyt oppe, uten å drepe lommeboka. Nå har jeg en GTX 660Ti, som fungerer overraskende bra, og har gjort det en stund nå. Spiller i 2560x1440 med en i5 4690K, og det drar BF4 og Need for Speed Rivals imponerende bra. Tror alt står på max på NFS, og BF4 mangler ikke så altfor mye snacks...

Lenke til kommentar

TS: Legg merke til at hvis du skal ha ett av de settene med minnebrikker jeg lenket til (eller tilsvarende) så må du passe på at hovedkortet støtter disse hastighetene. Man kan overklokke CPU på andre chipset enn Z-utgavene, men man kan ikke nødvendigvis kjøre minnebrikkene på høyere hastighet enn 1600mhz. OBS OBS :) Les på spesifikasjoner før du handler.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å bytte skjermkort ca hver 18 mnd jeg. Legger prisnivå på ca 2000kr, det holder ytelsen høyt oppe, uten å drepe lommeboka. Nå har jeg en GTX 660Ti, som fungerer overraskende bra, og har gjort det en stund nå. Spiller i 2560x1440 med en i5 4690K, og det drar BF4 og Need for Speed Rivals imponerende bra. Tror alt står på max på NFS, og BF4 mangler ikke så altfor mye snacks...

Hvor mange FPS har du i 1440p i BF4 med et skjermkort til 2K? På ultra 1440p vil et 2K skjermkort klare kanskje average 35FPS?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, muligens rundt 35 på Ultra. Men husker ikke helt hva jeg spilte på, jeg bare trykket på "auto configure" på Geforce Experience-programmet.

Har overklokket skjermkortet noe (ca 110 mhz).

Jeg mente ikke at skjermkortet mitt er best i verden, og at man ikke trenger mer. Det jeg mente var at man ikke nødvendigvis trenger å hoste opp 5500kr for et 780Ti. Man kan komme ganske langt med å bruke rundt 2000kr hver 12-18mnd som en løsning som ikke knekker lommeboka fullstendig.

Hvordan kan det ha seg at skjermkortet mitt GTX 660 Ti koster 10% mer nå enn da jeg kjøpte det for ett år siden? Jeg betalte visst 2054kr for det i september... Nå koster billigste 2234...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Det er jo bare å slå av bittelitt effekter på eksplosjonene, så er man oppe i 50-60FPS igjen. Må innrømme at jeg ikke merket noe til plagsom lagg da jeg spilte det. Men nå spilte jeg bare singleplayer-delen da, liker ikke online mas.

Ah ... Stor forskjell på single og multi :) Multi krever mer..

For å siterte en ikke-navngitt person på forumet her så må man være lobotomert for å spille single BF ^^

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Sittet litt i tenkteboksen og fundert.

Har satt sammen en ny liste. Litt endringer fra sist. Har forsøkt å ta til meg tipsene fra dere. Det kan kanskje se ut som om jeg har ignorert noen gode tips. Skal forsøke å forklare hvordan jeg tenker. Ikke noe i veien med fortsatt kritiske tanker fra dere.

Listen som følger. Har enda ikke undersøkt om tilsvarende oppsett er billigere andre steder enn Komplett.
https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=504684&su=E5529B3F-3A03-4E6C-A12F-0A5C406DC831

- Droppet planen om flere små harddisker. Hoppet heller på en 500GB SSD. I tillegg til en 3T HD

- Så vidt jeg kan bedømme er kabinett, vifte og strømforsyning solide saker.

- Satt opp med en i7 -4790 4ghz devils canyon. Hovedgrunnen til det er at den er stock 4ghz med 4,4 turbo. må vel være bra for en som ikke er super ekspert i overklokking. i tillegg leser jeg at man uten store vanskeligheter sikker kan klokke den opp til 4,5 -4,7. Går jeg ned til i5 3,5 mhz kan jeg spare 800kr. Hvor mye ytelse vil jeg da miste?

- Minnebrikkene er muligens litt så som så. Ser at hovedkortet kan overklokke ram opp til 2400mhz. De jeg har lagt til er 1600mhz. Det er vel standard. Om jeg velger brikker med 2400mhz. Hvor vanskelig/farlig er det å forsøke seg på overklokking av minnet. Hvor mye effekt får jeg ut av det? Ser at de fleste av dere mener at 8gb ram er rikelig så stoler på det:)

- Hovedkortet er noen hundrelapper billigere en det jeg opprinnelig tenkte på. Fikk tips om det her på forumet og regner med det er mer enn godt nok.

- Skjermkortet er MSI 770. Kan gå ned til 760 og shave av 500kr. Eller jeg kan legge på 1500 og gå for en 780. Komentarer til valg av kort?

For å få ned kostnadene kan jeg sikkert redusere på prosessor og hovedkort. Blir ca 1300 billigere så vidt jeg kan se.

Lurer også litt på valg av windows versjon. Har tilgang på lovlig versjon av både win7 og win 8. Burde jeg oppgradere til 8?(har hatt 7 frem til nå)

Hovedfokuset mitt er som tidligere best mulig gamer maskin til billigst mulig pris som er mest mulig stillegående.

Igjen takk for all hjelp og håper dere kan dra meg det siste stykket.

Lenke til kommentar

Hvis du har råd så går du for GTX 780.

Har satt sammen en liste fra Dustin. Har tatt mest mulig av de samme komponentene som du hadde, men har byttet til 2400mhz minne og jeg har også byttet PSU.

Det er veldig enkelt å sette opp minnebrikkene til å kjøre på 2400mhz. Dette er gjort på noen få trykk i BIOS.

Hvis du allerede har Win7 bare behold det. Så sparer du de penga.

CcMTIr.jpg

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt. Det ble mer eller mindre som du foreslo Kyrre. Slang med et par kabler og en kjølepasta: http://www.dustinhome.no/product/5010333824/noctua-pro-grade-thermal-grease/ , og havnet på rett over 13k.
Regner med at det kan være lurt med litt god pasta. lav temp = lav vitehastighet = mindre lyd...?

I forhold til skjerm: den jeg har er en BenQ V2420, 1920x1080 max 75hz. Er langt fra den beste og dyreste skjermen. Tenkte kanskje jeg skulle oppgradere den nå jeg får muligheten. Er 4x skjermer til 5k noe å anbefale med det oppsettet jeg har kjøpt? (sikkert et halvt år til jeg skal kjøpe så dette er et spørsmål litt i det blå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...