Misoxeny Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hei. Skal nå begynne med et C++ fag på skolen, og etter seks-syv uker med det grunnleggende har vi et prosjekt hvor vi skal lage et valgfritt spill. Jeg har aldri programmert i C++, men har jobbet en del med Java i tidligere semestre. Det jeg lurer på er hva som ville vært et realistisk spill å utvikle? Altså er ikke ute noe spesifikt, men hvilke type spill som burde være oppnåelig etter i underkant av to måneder med basic C++. Vi har sett litt på et 2D fighting game med lokal 2 player (altså en kontroller hver, eller spille på samme tastatur). Det skal ikke være noe mer komplisert enn at man har noen standard angrep som tar X antall liv og en health bar hver. Jeg er dog usikker på vanskelighetsgraden med å for eksempel implementere to spillere som samtidig kan utføre egne angrep (multi thread?). Det er selvfølgelig de enkle veiene ut, som tetris, puslespill, snake osv, men ønsker i utgangspunktet å lage noe annet enn disse typiske standardprosjektene. Noen tanker om dette? Forstår at dette selvfølgelig kommer mye an på hvor mye arbeid man legger i prosjektet, hvor raskt man kan sette seg inn i et språk osv, men setter pris på alt av tanker og idéer rundt dette. Takk! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Du kan lese input som events og bruke en event loop. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Allegro 2D er et C++ 2D spillbibliotek med en brukbar eventhandler. Jeg har ikke laget noe genialt i denne selv foruten en top down shoot em up som fortsatt er i prototypestadiet (men en fungerende prototype). Kildekoden ligger ute på github : https://github.com/failheap/Scrapheap-Starships/tree/master/Windows%20MSVC10 Kanskje du får noen ideer ved å se igjennom kildekoden min Et annet 2D spillbibliotek jeg har tittet litt på og som virker ok er angel2d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå