Bytex Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Vel, jeg har lest at alle starter på sin egen unike planet..så med andre ord KAN man spille til man er pensjonist før man møter en annen spiller. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Vel, jeg har lest at alle starter på sin egen unike planet..så med andre ord KAN man spille til man er pensjonist før man møter en annen spiller. Med mindre man har kjente og ukjente planeter, så klart. Dvs man kan utforske ukjente planeter i årevis uten å møte noen, og man kan dra til kjente sektorer med andre spillere og møte noen etter noen minutter. Vi får se. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Det kan jo være som i Elite (det fra 80-tallet ja), altså over 100k planeter, men startområdene man kan velge mellom har ferdig definerte planeter som er på fast plass hver gang. Endret 18. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jepp, dvs kjente sektorer. Man kan ha flere hundre slike kjente planeter i kjernen av galaksen, men også la oss ta en rask tur til ytterpunktet av den kjente galaksen via hyperdrive, warp speed eller hva de nå kaller det. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Challenge accepted! 1 Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg har trua jeg! Får vel være positiv. Blir nok en del botter som spiller tenker jeg.. Som bare flyr og flyr ut i universet. Håper også det er godt med oppgraderinger til romskipet. Kanskje bygge sin egen romstasjon! Det hadde vært moro. Sende ut flere selvstyrte romskip til planeter/stjerner som kan sette opp portaler. Finnes jo mange muligheter for å besøke fler steder på en gang. Lenke til kommentar
spissvinkel Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) You’re all in the same universe, and when you [discover something] you can upload what you found to what is effectively a star map and an encyclopaedia of knowledge. And people would then be able to find those things much more quickly and progress forward. http://www.edge-online.com/news/hello-games-sean-murray-on-creating-and-exploring-no-mans-skys-procedural-worlds/ Endret 18. august 2014 av spissvinkel Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Dette er vel også betegnet som et anti-mmo, hvor man muligens kan komme til å aldri møte andre spillere. Med mindre de legger inn noen mekanismer for å kunne møtes. Jeg synes det virker spennende å spille et spill tilsynelatende alene, vel vitende om at jeg kan møte andre. Men det bør også være en viss sannsynlighet for at det kommer til å skje når man spiller på samme server. Er også skeptisk til denne "variasjonen" det snakkes om. 1000 variasjoner av samme dyr er fortsatt litt "samme" dyr. Og siden det er snakk om planeter virker det da ikke særlig logisk å møte variasjoner av samme dyr overalt på andre planeter... Sannsynligvis vil de alle færreste plantene være beboelige, mange vil vell også ha for ekstremt klima til at man kan gjøre annet enn å fly over, ta prøver etc. Håper det blir sånn Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Husker jeg spilte Frontier: Elite II på Amiga, der jeg etterhvert ble lei av å kjøpe og selge, fikk meg et bra skip med kraftig hyperdrive, og scoop så jeg kunne fylle drivstoff over gassplaneter, og så bare dro ut for å utforske. Men det var ikke så mye spennende å se når man kom for langt bort fra de bebodde solsystemene. Håper dette blir mer variert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Nei, det er jo det som er "problemet" med autogenerert landskap og planeter. Det blir ingenting interessant på dem, bare variasjoner av habitats og landskap og farger basert på en algoritme. I mindre spill kan det fungere helt bra, og man får autogenerert unike maps hver gang man starter et nytt spill. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Mulig jeg spør litt seint i tråden, men... hvis vi ser bort fra antall planeter... Hva slags spill er egentlig dette? Hva er gameplayet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Ingen anelse..ser ut som noe man flyr rundt og trader. Lenke til kommentar
Gother-Bit Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Mulig jeg spør litt seint i tråden, men... hvis vi ser bort fra antall planeter... Hva slags spill er egentlig dette? Hva er gameplayet? På en av planetene holder Satan til. Noen må finne han og plante en kule i hodet hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå