TheMjohann Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Håper dette er det riktige stedet for slike spørsmål. Jeg har en frivillig forvaltning hos Nav Grorud. Vi har en skriftlig avtale om disponering av min trygd, penger er satt av til ting som leie, strøm, forsikring og lege for å nevne noe. Tingen er at jeg leverer regninger til dem, lege regninger i dette tilfellet. De leveres i god tid. Og nå får jeg purringer og inkasso varsel på disse. Spørsmålet er: Kan jeg kreve at Nav betaler den summen som er utover den originale summen? Når jeg leverer en regning på 200 Kr, de ikke betaler den som avtalt med penger fra min forvaltningskonto og Inkasso ender opp med 400 så mener jeg at Nav skal dekke sakomkostninger / gebyrer siden de er dem som ikke har gjort jobben sin som definert i vår avtale. Naturlig nok tviler jeg på at Nav er enige så er det noen som kan si meg om jeg har rett eller ikke? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Frivillig forvaltning faller i den hårete mellomposisjonen mellom forvaltningsvedtak og utføring av tjenester etter avtale. Betaling av regninger etter hvert som regningene forfaller er imidlertid en del av avtalen om at NAV påtar seg å forvalte dine midler. Dersom NAV ikke kan gjøre dette påfører de deg et tap du forutsetningsvis kunne unngått. Ta kontakt med Fylkesmannen i ditt fylke. Du har rett til å klage over hvordan tjenestene utføres, og Fylkesmannen kan veilede deg i hvordan du utformer en klage. 3 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hold oss oppdatert her, dette var en prinsipiell interessant problemstilling. Lenke til kommentar
TheMjohann Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Vel jeg fant ut i dag at en bekjent har vert i samme situasjon på Alna Nav og i de tilfeller de ikke betalte i tide og regning var levert i god tid var det de som måtte dekke differansen. Dersom jeg finner det svart på hvit skal jeg fortelle det. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Har selv hatt samme opplegg, og etter mye rot sa jeg opp avtalen. Denne avtalen er ikke verdt papiret den er printet på. Nå prøver jeg å hjelpe ei venninne i samme situasjon, hvor hun blant annet får meldinger støtt og stadig om at det ikke nok midler til husleie på kontoen. Noe som skurrer litt når det blir trukket vesentlig mer enn husleie for å dekke de faste utgiftene hennes og uforutsette utgifter. Det skal også nevnes at personen som står oppført som den som disponerer kontoen for NAV, også har flere klager på seg ang. rot med disponering og ganske god mengde personer som har hatt problemer med henne, og som ikke har klagd (i frykt for hevn). Endret 18. august 2014 av Dragen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 ... beste er å be om datostempling, og kopi til deg sjølv. Då kan du vifte med den dersom du får purring/inkasso. Nav bør betale gebyret dersom Nav sjølv har skylda for at regninger er ubetalt. Anonymous poster hash: b514c...285 Anonymous poster hash: b514c...285 Lenke til kommentar
Cato Andrè Pettersen Skrevet 23. desember 2019 Del Skrevet 23. desember 2019 Hei, jeg har frivillig forvaltning på NAV Nedre Eiker, der forvaltes pengene jeg får i uføretrygd, jeg er fornøyd med saksbehandleren der, alt blir trukket/betalt til rett tid Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. desember 2019 Del Skrevet 23. desember 2019 Bruker folk disse ordningene fordi de er spillegale? Jeg hadde problemer noen gang før, når man fikk regninger hver 3. måned, men når jeg betaler alt mådenlig så har jeg ikke hatt noen problemer å gjøre dette selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå