Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

4 pc'er i nettverk skal dele ADSL

Anbefalte innlegg

Der jeg bor har vi 4 PC'er som pr. i dag er i nettverk via en vanlig 10/100 HUB. Nå får vi snart en 2Mbit ADSL linje. Jeg vil FREMDELES ha disse 4 pc'ene i nettverk, men SAMTIDIG skal de dele ADSL forbindelsen.. Hvordan gjør jeg dette? Holder det med en router? Kan denne isåfall kobles direkte på HUB'en og så videre til ADSL modemet?

Takker for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du adsl fra telenor ville jeg kjøpt en ruter, dette er den beste måten. Men du kan også sette inn et ekstra nettverkskort i enn av pc'ene og bruke internet connection sharing, men dette funker dårlig med telenor adsl.

Har du adsl fra nextgentel kan du koble hube'en direkte på adsl modemet fra nextgentel. Da er bare og legge inn adresser slik det er forklart i bruker manualen på hver maskin og det skal vere oppe og gå.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-20 11:06, robelund skrev:

Har du adsl fra telenor ville jeg kjøpt en ruter, dette er den beste måten. Men du kan også sette inn et ekstra nettverkskort i enn av pc'ene og bruke internet connection sharing, men dette funker dårlig med telenor adsl.

Har du adsl fra nextgentel kan du koble hube'en direkte på adsl modemet fra nextgentel. Da er bare og legge inn adresser slik det er forklart i bruker manualen på hver maskin og det skal vere oppe og gå.

NTG leverer en Cisco xDSL router denne har vell integrert ADSL modem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

funker internet sharing dårlig på ASDL? grunngi ;D

jeg har hatt rimelig gode opplevelser av internett sharing (bruker i.Share). eneste problemet var å spille på internett siden begge kobla opp via samme ip. ble noe feil med authentication greiene. er ikke helt sikker though.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-20 20:39, viCtim skrev:

funker internet sharing dårlig på ASDL? grunngi ;D

jeg har hatt rimelig gode opplevelser av internett sharing (bruker i.Share). eneste problemet var å spille på internett siden begge kobla opp via samme ip. ble noe feil med authentication greiene. er ikke helt sikker though.

ICS fungerer utmerket for noen, det kan sies at det ikke er den beste løsningen. Nå f eks. ICS maskinen rebooter kan det bli problemer lokalt med access til LAN noe som medfører at clientene ikke ser alle masinene på LAN. Løsningen er å reboote clientene. Det er ikke igrunnen ikke ett problem bare litt irriterende til tider.

Lenke til kommentar

Hey, jeg har adsl 704/128 : kjøre win2k, nett nettverks kort kobla til en switch som e kobla til adsl modemt, og en annen pc.

Jeg hadde også store problemer med og dele adsl, prøvde meg med 2 nettverks kort i PC-en, men slitt stort med det, tok ut det andre nettkorte, og installerte SYGATE for win2k valgte seff host siden jeg skal dele, og så client på den andre PC-en, det funga som bare det =)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...