Gå til innhold

Nerdebula di!


resac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cola er best, men det havner desverre også pepsi i kjøleskapet når det er på tilbud...

Kunne jeg aldri gjordt :p Liker ikke Pepsi, drikker heller noe annet. :roll:

 

Edit; Bulen blir snart oppdatert, PCen er her og TV+høyttalere plassert i stua. Trenger noen meter høyttalerkabel og liten opprydding inne i PCen :)

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Til venstre befinner det seg (underst i stabelen)

Alesis MidiVerb 2 - ødelagt, er bare til pynt nå :D

Lexicon MPX 100 (Skjelden i bruk)

Og på toppen lydkortet mitt, ESI WaMiRack 192x

 

Ved siden av står en Behringer UB1202 mikser,

og ved siden av den står det et par Boss effekbokser til gitar.

 

Forsterkeren står oppå hylla. Gammel sliten Technics. Håper på å få råd til å kjøpe et par studio-monitorer, eller en ny forsterker snart.

 

Edit: Leste litt fort. Synther. Det er ikke _synther_ i den forstand som du antakelig tenker på (?). Det er helt standard Keyboards fra Roland, som jeg bruker på midi. Det er et Roland A33 (øverst) og et Roland JW-50.

 

- Vegard -

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar

Forsterkeren står oppå hylla. Gammel sliten Technics. Håper på å få råd til å kjøpe et par studio-monitorer, eller en ny forsterker snart.

Jeg tar like godt og spør deg om en ting jeg, såkalte "studio-monitorer" er helt vanlige høyttaler er det ikke?

Hei!

Studio-monitorer er laget for å gi en helt naturlig lyd, de "krydrer" ikke lyden med bass eller diskant. Dette er ganske viktig når man lager musikk (synes jeg). På de høyttalerne du ser på bildet hører jeg mer bass en det som egentlig kommer ut fra PC'en. Så når jeg eksporterer sangen jeg jobber med og hører på en annen maskin, cd-spiller eller lignende - kan det høres helt annerledes ut med tanke på balanse mellom volum, bass/diskant og sånt, selv om det høres perfekt ut på de høyttalerne på bildet.

 

Alt av sånn innstilling må jo gjøres i programmet for å få det med på sangen, derfor er det litt "tungvindt" med standard høyttalere, som kan gi et litt feil lydbilde.

 

Jeg ikke er så veldig inne på sånne ting, så dere som vet får rette på meg hvis dette er helt feil :)

 

Edit: En annen grunn til at jeg ville ha studio-monitorer, aktive da, er at de har innebygd forsterker. Den gamle Technichs'en har litt "matt" lyd så enten ny forsterker eller aktive studio-monitorer.

 

- Vegard -

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar

Edit: En annen grunn til at jeg ville ha studio-monitorer, aktive da, er at de har innebygd forsterker. Den gamle Technichs'en har litt "matt" lyd så enten ny forsterker eller aktive studio-monitorer.

Ah, så aktive studiomonitorer blir levert med integrert forsterker? Hmm, synes jeg så noen ok på procom.no.

Det stemmer. Aktive monitorer har innebygd forsterker. En ting man må være obs på, er at ikke alle monitorer leveres som par. Noen selges enkeltvis. Tenker du på å kjøpe? Driver du med musikk på PC?

 

- Vegard -

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...