Gå til innhold

Nerdebula di!

resac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høgt.

:roll:

Siden de selger de på hifiklubben så regner jeg med at det ikke er så alt for verst lyd dem. Blir det noe ordentlig trøkk med "bare" et bass element? Er det ellers klar og fin lyd i dem?

Kamerat av meg hadde de, helt ok lyd, greit trøkk. Men, Classic-serien til CV er bedre.

Lenke til kommentar

De låter helt greit. Og ja de kan spille utrolig høyt, men du trenger jo ikke spille så høyt. Jeg syns det er helt grei lyd i dem, spiller ganske åpent og detaljert og du får mye glede av dem, og mellomtonen er såpass god at det ikke blir for stor "luke" mellom diskant og bass. Jeg kjøpte dem mest for å bruke til å se film på, når jeg LYTTER til musikk bruker jeg headset.

Lenke til kommentar
Kjøpt meg nytt stereoanlegg.

Nice. Hva for en forsterker var det du har der?

Og hvor store er høyttalerne forøvrig? Er det et 20" TV du har der eller er det bare høytttalerne som er monstrøse?

Og til de som mente det at det umulig kunne bli noe særlig med lyd med bare et basselement...

Har dere hørt Audiopro Black Diamond? Spiller høyt nok til fest, fint nok til musikklytting i ensomhet og de har bare en 6" (og et meget godt bassrefleksrør)...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Lyden i hovedsak kommer jo fra selve "kassen" til høyttaleren... Hvis ikke kassen er god får du heller ikke god lyd, da dør bassen ut. Så om du har en 6" med godt bygget kasse i forhold til volum osv, og godt refleksrør så kan du få ganske god lyd.

Lenke til kommentar
Lyden i hovedsak kommer jo fra selve "kassen" til høyttaleren... Hvis ikke kassen er god får du heller ikke god lyd, da dør bassen ut. Så om du har en 6" med godt bygget kasse i forhold til volum osv, og godt refleksrør så kan du få ganske god lyd.

Stemmer det. Cervin Vega må spille ganske høyt før de begynner å ha grei lyd, personlig liker jeg ikke lyden i de. Men en ting skal de ha, de spiller Rage Against The Machine helt perfekt, men klarer ikke mye annet noe serlig bra (kyuss, radiohead og lignende jeg fikk høre på de)

Liker bedre B&W, klar og fin lyd.

Lenke til kommentar
Kjøpt meg nytt stereoanlegg.

Nice. Hva for en forsterker var det du har der?

Og hvor store er høyttalerne forøvrig? Er det et 20" TV du har der eller er det bare høytttalerne som er monstrøse?

Og til de som mente det at det umulig kunne bli noe særlig med lyd med bare et basselement...

Har dere hørt Audiopro Black Diamond? Spiller høyt nok til fest, fint nok til musikklytting i ensomhet og de har bare en 6" (og et meget godt bassrefleksrør)...

Forsterkeren er en Nad T743 som jeg valgte fordi den hadde en grei pris og at nad generelt er veldig strømsterke. Høytalerne er 86 cm høye med 12" ere i. tvn er 21". :no:

Lenke til kommentar

Jeg gav 4495,- for høytalerene, tror de koster ca. 4000,- nå. Suben gav jeg 4998,- ca. 6 mnd. etter så jeg angrer litt på at jeg ikke bare kjøpte toppmodellen i den serien, DM 604 S3 til ca. 11000,-

Lyden er jeg storfornøyd med spillert klart og fint, litt svak bass som gjorde at jeg kjøpte suben og nå er det bass så det holder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...