hiddenGuy Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hallo folkens... Trenger noen tips her. Kjøpte en leilighet for 1 år siden. Har siden den gang da pusset opp 4 rom hvor av jeg har gjort alt annet enn sparkling (fordi jeg ikke følte meg helt trygg på det).... Nok om det som er gjort. Mer om det som skal gjøres. Jeg har et soverom på 8kvm hvor det har stått 2 skap hvorav ett av skapene har vært ganske så godt fastmontert i gipsveggen. Skapet har jeg klart å fjerne, dog med litt skade på veggen. HER KOMMER MIN UTFORDRING... Det har også vært tekstilstrie på veggen. Strien har i og for seg gått av helt uten problemer. Det er det som er under strien som er problemet. På noen steder har tapeten bak strien kommer fint av og andre steder henger den igjen. Der hvor den har gått av har den etterlatt seg rester (vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Fremkommer nok fint fra bilder). Jeg ønsker her å helsparkle, men det er en god del ting som sitter løst. Er ikke helt sikkker på hva som bør være fremgangsmåten her men min sunne fornuft sier at det som er bak bør være litt fast før sparkling. For dette bør jeg kanskje bruke en eller annen lim, men hvilken ? Hva bør jeg gjøre med de innvendige hjørnene ? Noen steder overlapper tapetet. Min største utfordring er uansett, hvor mye av det gamle tapetet bør jeg ta av og hva bør jeg gjøre for at det som sitter bak sitter helt fast slik at sparklingsresultat blir bra .. Se bilder ! Takker for gode innspill på forhånd. Ummair Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Kjøp ferdigmalte panelplater og stiftepistol... Lenke til kommentar
hiddenGuy Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Kjøp ferdigmalte panelplater og stiftepistol... Glemte å si at jeg allerede har veggpaneler. Disse har jeg brukt i to andre rom hvorav den ene er like stor som den jeg holder på med nå. Et rom som allerede er så lite vil bli enda mindre med veggpaneler, så dette alternativet utgår... Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Da har du litt av en jobb foran deg. Kanskje en slik kan være til hjelp?http://www.clasohlson.com/no/Cotech-tapetfjerner/Pr407022000 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Kjøp ferdigmalte panelplater og stiftepistol... .... Et rom som allerede er så lite vil bli enda mindre med veggpaneler, så dette alternativet utgår... Det er så minimalt at du ikke vil merke det....men ditt valg Hvis vi antar at panelplatene er 10 mm så blir rommet redusert med ca 0,12 kvadratmeter. Endret 18. august 2014 av Bond007 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 hva er det tapeten sitter/satt fast i? Du kan alltids rive dette og sette opp f.eks gips eller ferdigmalt veggpanel Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Sprut på med Zalovann, la virke i et par minutter, skrap av restene med en litt stor sparkel. Har gjort dette mange ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå