Gå til innhold

Spørsmål om antenner ved bytte til 5Ghz wifi kort.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil kjøpe 5Ghz kort til min clevo p150hm.

Tenkte å bytte ut det gamle kortet, men så såg jeg en løs kabel antennekabel rett ved en annen ledig mini PCI port. Noen som vet om denne kanskje er ment for 5Ghz? Den har samme connector som antennene til det andre wifi kortet.
Ellers lurer jeg på om jeg kan bruke 2.4 Ghz kablene på 5Ghz eller om jeg må bytte disse også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener du har kjøpt Wireless AC 7260 eller noe slikt?

Angående antenner, har det nok liten bedyning for hvem som er 2.4 Ghz og 5 Ghz, det verste at det kanskje kan gå litt ut over hastigheten man får. Men antennen er kun enkel kabel med kobber og plast som ofte er plassert under hovedkortet:

http://www.ebay.com/itm/New-Pair-of-PCI-E-Laptop-Mini-PCI-Wireless-Wifi-Internal-Antenna-Free-Shpping-/191110158624?pt=US_Directional_Network_Antennas&hash=item2c7f0d9920

Så det er ikke noe krise å prøve, verste som kan skje er du enten ikke får satt på kabelen eller at ytelsen faller noe ned fra hva trådløse nettverkkortet klarer men somregel er dette ikke noe problem om man har ruteren par meter unna.

En del laptoper støtter ikke intel eller Broadcom samt AzureWave Atheros. Om hverandre, det har nok begrenset i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...