Saftis Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Raspberry PI-en min døde brått i dag, så trenger en erstatning. Har i lengre tid irritert meg litt over at den er litt treg, så tenkte å ta steget opp til en fullblods windows-maskin (ev. Chromebook). Krav er: 1) HDMI-CEC-støtte (dvs. HDMI 1.4+ tror jeg) 2) Stillegående, helst passiv kjøling Har sett på Gigabyte GB-BXBT-2807, er den et greit valg? Kommer på ca. 3k inkludert windows OEM. Et annet alternativ jeg så på var ASUS VivoPC VM-40BS-111V, kommer på 2.2k med windows, men da med snurredisk i stedet for SSD og eldre generasjons Celeron-prosessor. Et tredje alternativ jeg vurderer er å vente på Asus VivoPC VM42, som så vidt jeg har forstått kommer med Haswell-Celeron og passiv kjøling. Er det noen vits i å kjøpe windows bare for å kjøre XBMC, eller kan man like godt klare seg med Ubuntu, OpenELEC e.l.? Tenkte kanskje å kjøre Netflix/HBO på boksen også, selv om jeg i utgangspunktet benytter apps direkte på TV for de tjenestene. Endret 17. august 2014 av Saftis Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Du kan vurdere en annen single board computer: http://www.wandboard.org/ Jeg har bare testet den til 129 Dollar, men den er mye bedre en RaspPi og koster ikke så mye. Endret 18. august 2014 av cronbach alpha Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Vurderer Nvidia Tegra-nettbrettet også, ser det kommer med HDMI 1.4a, som vel skulle bety CEC-støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå