Gå til innhold

[Løst] Hvordan fungerer telefoner med dual-sim

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbnr og privatnr og vurderer å kjøpe meg en telefon med dual-sim (hvis jeg finner en brukbar telefon).

Hvordan fungerer det? Regner med at om noen ringer meg på privatnr eller jobbnr så ringer telefonen uansett men hvis jeg skal ringe ut, hvordan vet telefon om hvilket nr jeg skal ringe fra?

Tips til gode telefoner som støtter dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk 3 stk telefoner med dual sim og de 3 fungerer ganske likt. (2 stk Nokia og 1 stk Huawei.)

Ingen av dem er ellers Android og de er ganske "usmarte".

Man kan stille inn om de skal virke på det ene eller begge simkortene. Hvis man velger "begge" så vil man kunne motta på begge numrene. (Er ikke helt sikker på hva som skjer hvis det ringer på sim B mens man snakker på sim A, men regner med at det blir "opptatt".)

Hvis man kjører med 2 sim i bruk og man skal ringe ut så kommer det opp spørsmål om hvilket sim man ønsker å ringe med. Her er Nokia litt bedre ved at man kan sette navn på sim kortene, for eksempel Telenor og Netcom. På Huawei telefonen så kan man bare velge sim 1 eller sim 2 og da må man jo huske hva det er.

Hadde regnet med at batteritiden ville bli kort, men det fungerer faktisk bra.

Ellers så har man indikator for signalstyrke for begge simkortene og de kan godt kjøre på hvert sitt nett, for eksempel Telenor og Netcom sitt. Da har man faktisk "Norges beste dekning".

Man kan godt skru av det ene numret, for eksempel jobbtelefonen på fritiden, men det er ganske "knotete" å stille fram og tilbake. (Synes jeg.) Man vil også kunne se hvilken "linje" det ringer inn på.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Vet ikke om dette er aktuelt lenger, men likevel: på noen dualsim telefoner kan bare det ene kortet brukes til 3G. Det andre kortet virker bare på 2G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...