Gå til innhold

Kraftig, lekker, stille og tynn 15'6¨ laptop

zankie

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter riktig laptop for min type bruk. Trenger noe som er lett, kraftig og ser fin ut. Jeg er en grafisk/web designer, og en IT student - så jeg er on the fly all the time.

Liker veldig godt MacBooks (de ser fantastiske ut), men jeg er glad i gaming - og synes det operativ systemet er litt møkk å vende seg til.. + jeg vil ha mer hardware for pengene. Jeg vurderer selvsagt dem uansett.

Så det jeg søker er pretty much:

• 15'6 Tommer
  • Kjempe god skjerm
  • Lett å bære
  • Ser bra ut
  • Tar de mest krevende spillene omtrent høyeste grafikk
  • Bråker ikke
  • Jeg betaler for kvalitet, og er villig til å ofre mye for noe ordentlig bra.

Jeg har vurdert strekt Asus GX500 (som ikke har blitt sluppet ut enda), men jeg tror at 4K er helt unødvendig for laptops. Razer Edge virker også awesome, men trenger Nordic Keyboard - og 14¨ tommer synes jeg virker litt for lite.. også trenger jeg nordic keys.

Asus G550JK virker også fin, den er kanskje ikke like sterk.. men den lave prisen og slik veier opp. Men synes det er kjipt at den har så lite plass. (de burde erstattet CD-rommen med plass for hardisk.

Multicom Arya Superthin 15'6 gir meg litt gåsehud.. virker som et veldig riktig valg, men har hørt den sliter med støy

Om du kan anbefale meg noe, så setter jeg veldig stor pris på det. Føler meg forvirret, så håper noen her kan hjelpe meg å gjøre et godt valg!

TL;DR:

Jeg leter en sterk laptop, som er minimalistisk som en Razer Blade / Macbook. Den skal være best. Stille, pen, lett, elsket osv. Er ute etter forslag.. Burde jeg vente litt med å kjøpe kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med gaming laptops, men vet at du bør kjøpe fra en produsent som har erfaring innen dette område. Det er en stor utfordring å lage en laptop som har et skikkelig kjølesystem for CPU og GPU når de er så tynne... Blir de for varme så vil GPU og CPU throttles ned.

Den andre produsenten som har kanskje best erfaring innen gaming laptops er Dell med sin Alienware serie, dog noe tykkere enn de du nevner. Personlig synes Alienware laptoper er litt jålete med alle fargene, men dette er smak og behag. Du kan ta en titt her på denne også http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/msi-gs60-ghost

Jeg ville ventet til Asus lanserer GX500, men utover det så ville jeg gått for noe som er tykkere da det lille ekstra i tykkelse godt mulig fører til bedre kjøleevne og ytelse.

Just my 2 cents.

Edit: Problemet med nye laptoper er unødvendig høye oppløsninger, men her er hvertfall de tre modellene jeg fant for MSI sin http://www.prisjakt.no/product.php?j=2634199,2644361,2764684

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Multicom Arya og MSI GS60 er stort sett samme laptopen da MSI lager "chassi" eller "barebone" for Arya. Derfor har den MS i navnet - Arya MS-16H2 Ultra-thin. Bakdelene med disse er at de støyer en del under belastning pluss at de kan bli varme.

Kanskje du skal ta en titt på MSI GS60 Ghost Pro, ikke så verst den. Jeg vet ikke når GX500 kommer, har du det ikke travelt, kan du vente på den.

Alienware 15 er ikke verst, har hatt en M17x selv, men de er tunge. Dog har de meget bra bygge kvalitet og tåler en god del juling slikt sett.

Lenke til kommentar

Dell XPS 15 oppfyller kravene dine bortsett fra dette:

http://www.dustinhome.no/product/5010798263/dell-xps-15-ci7-3-3-16gb-512-ssd-gt750m-qhd-15-6-w8p/

3200 x 1800 native oppløsning er overkill for denne maskinen, vil ikke kunne dra noe annet enn enkle spill med mindre du skrur ned oppløsning. Som oftest ser ikke det så veldig pent når du bruker noe annet enn native oppløsning :p

Lenke til kommentar

• Lett å bære
  • Bråker ikke

Regner med du vet at disse kriteriene ikke lar seg kombinere.

ALLE maskiner som er tynne og lette og klarer spill på så høy grafikk støyer mye og blir varme (MSI/Arya GS60/70, Gigabyte P34/P35, Aourus, Razer osv.....)

Så noe må du ofre uansett.

Ofrer du spillytelse er G550JK et godt valg, IPS skjerm, akseptabelt støynivå og relativt tynn.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

• Lett å bære
  • Bråker ikke

Regner med du vet at disse kriteriene ikke lar seg kombinere.

ALLE maskiner som er tynne og lette og klarer spill på så høy grafikk støyer mye og blir varme (MSI/Arya GS60/70, Gigabyte P34/P35, Aourus, Razer osv.....)

Så noe må du ofre uansett.

Ofrer du spillytelse er G550JK et godt valg, IPS skjerm, akseptabelt støynivå og relativt tynn.

Synes de kunne spart seg for fargene... Men ellers er det en helt respektabel maskin.

Denne veier litt mer og har glossy skjerm, men er ellers mye mer stilren www.expert.no/dataognettbrettbaerbarpc/asusn550jkcn341hlaptop/p/23810/

Ikke alle glossy skjermer er like ille og mange liker dem bedre, så dette er kanskje noe du kan vurdere. Den kommer i flere ulike konfigurasjoner utenom denne. http://www.prisjakt.no/product.php?j=2767569,2552030,2767795,2764645,2556114,2771566

Du kan lese litt om den her http://www.notebookcheck.net/Asus-N550JK-CN109H-Notebook-Review.117726.0.html

Edit: Ifølge notebookcheck så finnes den altså med matt skjerm også.

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Det å be om et kraftig grafikkkort og at maskinen skal være stille er litt utopisk med mindre du vil game i kjøleskapet/fryseren. Den eneste måten å få dette til på er å få en annen maskin til å generere grafikken og bruke bærbaren som en klient mot den. Hvis du bruker lukkede hodetelefoner eller gode propper trenger du ikke bry deg om støyen med mindre det er andre du vil ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg har en Multicom P157S @ GTX 780m, og ja den bråker som fan.

Jeg digger PCen, men den er altfor stor til å bære rundt til vanlig bruk. Men til gaming og ta med seg rundt for å game på LAN etc. er den perfekt.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor mye bråker den? Hvor varm blir den?

Den bråker ikke mere enn en Acer PC :) Altså, litt mindre enn en standard stue-pc. IKKE så mye som andre gaming-laptopper på markedet.

Den blir en god del varm hvis du har PC'en i senga... MEN er den på ett skrivebord, så er temperaturen veldig grei. Er bare "lunka" hvis jeg skulle beskrive varmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...