grovetussen Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 Vurderer å ta laseroperasjon i Bergen, men synet er jo så viktig at jeg vil gjerne vite mest mulig før jeg bestemmer meg for noe. Vet om tre klinikker som gjør dette, optera, memira og argus - er de gode, er det andre alternativer? Er jo også mange alternative behandlinger, jeg er nærsynt med -3,5 på begge øyne, hva kan gjøres da, og hvor dyrt vil det bli?Håper noen som har erfaring med lignende operasjoner vil dele sin erfaring. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 Sikker på at du vil ta laser som svir vekk og ikke kan angres? Ser at flere av de moderne monterer inn en linse inni øyet som kan byttes ut om synet forandrer seg eller bare ta den helt ut. Ikke noe laser som tar bort for godt. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Først og fremst bør synet ditt ha vært stabilt i ett par år.Var jeg deg ville jeg ihvertfall valgt lasek fremfor lasik,evt. cTen,grovt sagt ligger forskjellen i at ved lasik lager de en klaff på øyet ditt,mens på lasek og cTen gjør de ikke det.Ved cTen bruker de absolutt ingen fysiske instrumenter på øyet ditt,kun laser, men det koster gjerne en god del mer enn de andre.Lasik: Ofte billigst, og kortest restitusjonsperiode,men større sjans for varige komplikasjoner.Lasek: Litt dyrere, lengre restitusjonsperiode,veldig liten sjans for varige komplikasjoner,de bruker først en børste på øyet ditt for å skrape litt,så laser.cTen: Som regel dyrest, omtrent samme restitusjonsperiode som Lasek,igjen veldig liten sjans for komplikasjoner,de bruker heller ingen instrumenter på øyet ditt,kun laser. Endret 17. august 2014 av Malmern Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 Da jeg spurte om det fikk jeg svar at du burde vente til du er over 40 før du gjør det. Nå er jeg 48 og har ikke gjort det enda. Kan kjøpe mange brille par for hva en laser operasjon koster, derfor ikke gjort det enda. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 Vet folk som har sjekket pris. 30-35k her i Norge, som har dratt til tjekkia (tror jeg det var), der det kostet 11k for samme å få gjøre det samme Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 Fint det, men hva om de for problemer, har de garanti da her i norge eller må de til tsjekkia? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 Jeg tok synsoperasjon på Argus som 19 eller 20-åring. Idag er jeg 24. Hvilken type jeg tok husker jeg ikke, men ordinær pris var 30.000,- Jeg slo til på en 50 %-kampanje. Da var det derimot bare 2 års garanti, mens om du betaler fullbeløpet er det livsgaranti (les: Avhengig av øyne, så kan du operere dem 1, 2, 3 eller kanskje i heldige tilfeller 4 ganger, for prisen av 1). Angående hvilken operasjon du tar, så SKAL du ta kontakt med en klinikk, så de kan hjelpe deg å besvare dette. Bestill en konsulenttime, som er gratis, og du får alle svar. Etterpå går du, tenker, og trenger ikke gjøre noe om du ikke vil. Som du får vite på denne timen, er at øynene er i forandring til gjerne du er 20, 21, 22 eller 23 år gammel. Ta en synstest, og vent gjerne et år før du tar en ny, for å se om øynene dine har stabilisert seg. Om de har, er øynene klar for en optimal synskorreksjon. Er kjedelig å operere dem når de ikke har stabilisert seg, og et år senere så har du -1 igjen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. august 2014 Rapporter Del Skrevet 17. august 2014 Jeg fikk motsatt info, etter 40 går synet til minus av hva du har. I dag har jeg + 7.5 og 7.1. Om noen år har jeg mindre. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 18. august 2014 Rapporter Del Skrevet 18. august 2014 Jeg fikk motsatt info, etter 40 går synet til minus av hva du har. I dag har jeg + 7.5 og 7.1. Om noen år har jeg mindre. hvem sier sånn?! alt er avhengig av hva synet blir brukt til og gener. Det er også mer vanlig at synes går mot pluss jo eldre du blir, derfor kjøper de fleste seg lesebriller. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 18. august 2014 Rapporter Del Skrevet 18. august 2014 Jeg fikk motsatt info, etter 40 går synet til minus av hva du har. I dag har jeg + 7.5 og 7.1. Om noen år har jeg mindre. Synet forandrer seg minst to ganger. I slutten av ungdommen, og en gang senere i livet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. august 2014 Rapporter Del Skrevet 18. august 2014 Okay, synet mitt var da jeg var 8 år +8,3 og 8,1. Nå etter at jeg har fylt 40 har synet gått ned +7,3 og 7.0 ca, husker ikke helt nøyaktig. Men må snart ha ny briller igjen, 4 år siden jeg byttet. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 20. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2014 Takker for svar. Jeg er 30 år, og har hatt stabilt syn siden jeg var i 17-18års alderen. Grunnen til at jeg har lyst å gjøre det er at jeg synes det er styr med linser og briller i min jobb. Har brukt linser i godt og vel 10 år, begynner å bli en god del tusen i brillepar og linser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå