Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vannskade, flytte ut! Rettigheter?

Kenneththw

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte og flyttet inn i ny borettslagsleilighet i mai 2014. Den er bygget i 2010. Nå er det blitt tilbakeslag av kloakk i 3 leiligheter pga motfall i avløpsrør. Skader er avklart og sameiets forsikring dekker alle former for skader, Altså nytt bad, gang, bod, stue med vegger. Alt dette er avklart. Min egen innbo dekker alt av matrielle skader. Det store spørsmålet er nå, som vi må flytte ut i 3 mnd. Hvilke rettigheter vi har? Hvor kan vi kreve å bo? Kan vi kreve noen form for erstattning? Noen som har vært borti noe lignende? Tips? Takker for alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er avhengig av hva vilkårene til forsikringsselskapet sier. Men normalt sett så får du enten dekket opphold annen plass, eller du får dekket det det ville kostet å leie en tilsvarende leilighet i tilsvarende tidsrom. Så om du tilfeldigvis flytter hjem til mor og bor gratis så vil du normalt sett få penger for å skaffe tilsvarende sted å bo.

Etter en brann hos oss så flyttet vi inn hos svigers. Jeg gikk da på finn.no og sjekket gjennomsnittspris på utleie for 4-5 leiligheter i nærheten for å finne ut snitt leiepris pr kvm, så ganget jeg det opp med kvm på min bolig og så med antall dager. Fikk gjennomslag for det fra forsikringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...