moby_duck Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Når man kjøper PC-skjermer er det ofte snakk om paneltype (TN, VA, IPS, mm.). Hva slags panel finner man på TV-er? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Kan være hva som helst, pluss plasma. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Jeg mener i LCD TV-er, ikke plasma. Når jeg ser på TV-er i butikker står aldri paneltype oppgitt. Hvorfor nevnes ikke dette hvis det er ulikt? Endret 17. august 2014 av moby_duck Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Det er ikke en spesifikasjon som selger. Det de bryr seg om å nevne er ting som LED, Hz, kontrastforhold etc. Men har sett at på en del dyrere TV-er er det ofte oppgitt. Hvis TV-en er billig og det ikke er oppgitt kan du som regel gå ut i fra at det er TN. Endret 17. august 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
deleder Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 VA har vel ofte bedre kontrast og sortnivå enn IPS? IPS på sin side har overlegen innsynsvinkel mener jeg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg trodde IPS var bedre på sortnivå og kontrast enn både TN og VA, mens VA var billigere og hadde bedre responstid enn IPS. Har hatt TV med VA-panel selv for lenge siden og selv i dag har jeg ikke sett en eneste TN-skjerm med like bra eller bedre bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå