Gå til innhold

3x skjerm setup

mikal-sh

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål angående 3x skjerm setup.

For øyeblikket og de siste 3 årene har jeg kjørt 2 skjermer på Nvidia Geforce GTX 580. Om jeg prøver å koble til en tredje skjerm lar ikke windows me bruke mer enn 2 skjermer på en gang. Jeg vet ikke om dette har noe med Nvidia og gjøre, men har hørt at Nvidia sine skjermkort ikke støtter med enn 2 skjermer med mindre du kjører i SLI.

Greia er at etter som jeg ikke kjører grafikk spill på alle skjermene samtidig trenger jeg vel ikke å kjøre SLI? Ettersom bare den ene skjermen kjører ett spill, og de 2 andre vil være til disposisjon til div. andre ting.

Spørsmålet mitt er enkelt: Må jeg skaffe meg ett ekstra skjermkort å kjøre dem i SLI, eller er det mulig å kjøre 3 skjermer på det jeg har? (GTX 580).

Takker på forhånd! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke kjøre 3 skjermer fra et GTX 580 nei, det kortet takler bare to samtidig.

Så lenge du ikke skal kjøre spillet over flere skjermer samtidig kan du sette inn et hvilket som helst skjermkort.

Du kan selvfølgelig også skaffe et brukt 580, kjøre det i SLI med ditt nåværende, og dermed kjøre tre skjermer gjennom Nvidia Surround, men du virker jo ikke så tent på dette.

Lenke til kommentar

Du kan ikke kjøre 3 skjermer fra et GTX 580 nei, det kortet takler bare to samtidig.

Så lenge du ikke skal kjøre spillet over flere skjermer samtidig kan du sette inn et hvilket som helst skjermkort.

Du kan selvfølgelig også skaffe et brukt 580, kjøre det i SLI med ditt nåværende, og dermed kjøre tre skjermer gjennom Nvidia Surround, men du virker jo ikke så tent på dette.

Gjelder dette kun for 500-serien og eldre? Så vidt jeg vet kan i hvert fall AMD-kort ha tre skjermer på ett kort.

Lenke til kommentar

Gjelder dette kun for 500-serien og eldre? Så vidt jeg vet kan i hvert fall AMD-kort ha tre skjermer på ett kort.

Iallefall med en aktiv adapter. Det måtte jeg ha på 6970 korta jeg hadde i gamle dager.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt over at jeg kan skaffe ett brukt 580 kort. Greia er at jeg ikke er så veldig keen på å legge ut flere tusen på nye skjermkort :/

Er ute etter den billigste 3x skjerm løsningen for min situasjon :)

Er noen av de nyeste kortene til Nvidia kompatible til 3 skjermer uten å kjøre SLI?

Endret av mikal-sh
Lenke til kommentar

680 og 780 kan det, 2 dvi + DP

Da er jo oppgradering ett alternativ også! :)

Men om jeg kjøper et nytt 780 kort, kan jeg kjøre det i SLI med det gamle 580 kortet?

Nei, du kan ikke kjøre 580 i SLI med 780, og selv om du kunne gjort det hadde du bare endt opp med dårligere ytelse fordi 780 er langt sterkere

SLI krever identisk GPU og VRAM.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Men om jeg kjøper et nytt 780 kort, kan jeg kjøre det i SLI med det gamle 580 kortet?

Nei, du kan ikke kjøre 580 i SLI med 780, og selv om du kunne gjort det hadde du bare endt opp med dårligere ytelse fordi 780 er langt sterkere

Okeei, men mulig jeg bare kjøper ett 780 kort og kjører 3 skjermer på det. Ettersom jeg bare kjører grafikk krevende på den ene skjermen.

Lenke til kommentar

Du bør ha samme mengde VRAM (om man ikke ønsker å ha noe ubrukt), men det er ikke påkrevd.

Ikke at det endrer noe i denne situasjonen.

Men du kan selvsagt kjøre GTX 580 og 780 samtidig, bare ikke i SLI.

Lenke til kommentar

Du bør ha samme mengde VRAM (om man ikke ønsker å ha noe ubrukt), men det er ikke påkrevd.

Ikke at det endrer noe i denne situasjonen.

Men du kan selvsagt kjøre GTX 580 og 780 samtidig, bare ikke i SLI.

Jeg er bare ute etter den rimeligste måten for min del å kunne kjøre 3 skjermer samtidig.

Ettersom det ikke lar seg gjøre med 580 kortet.

Lenke til kommentar

Altså, jeg vet ikke om du helt har forstått poenget.

Men du har tre valg.

1. Enten oppgraderer du til GTX 780 (og selger ditt nåværende), som da gir deg bedre ytelse i spill, måtte det være en enkelt skjerm eller alle tre på en gang. (selv om tre skjermer på en gang krever mye og kan nok ikke klare maks grafikk)

2. Eller så kjøper du et ekstra tilfeldig (billigste du finner som er Nvidia) skjermkort bare for å få brukt tre skjermer totalt. Men du kan IKKE spille på alle tre samtidig. Kun på den tilkoblet GTX 580-kortet ditt.

3. Du kjøper et ekstra GTX 580 skjermkort, som du kjører i SLI. Da kan du spille på alle tre skjermene, selv om det nok vil bli en del verre opplevelse enn alternativ 1.

Ps: SLI = To like skjermkort samkjøres for å øke ytelsen i spill.

Det er ikke det samme som å koble sammen to skjermkort (som da kan være vilkårlig valgt), som da gir flere skjermer, men ikke bedre ytelse eller mulighet til å spille på alle samtidig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, jeg vet ikke om du helt har forstått poenget.

Men du har tre valg.

1. Enten oppgraderer du til GTX 780 (og selger ditt nåværende), som da gir deg bedre ytelse i spill, måtte det være en enkelt skjerm eller alle tre på en gang. (selv om tre skjermer på en gang krever mye og kan nok ikke klare maks grafikk)

2. Eller så kjøper du et ekstra tilfeldig (billigste du finner som er Nvidia) skjermkort bare for å få brukt tre skjermer totalt. Men du kan IKKE spille på alle tre samtidig. Kun på den tilkoblet GTX 580-kortet ditt.

3. Du kjøper et ekstra GTX 580 skjermkort, som du kjører i SLI. Da kan du spille på alle tre skjermene, selv om det nok vil bli en del verre opplevelse enn alternativ 1.

Ps: SLI = To like skjermkort samkjøres for å øke ytelsen i spill.

Det er ikke det samme som å koble sammen to skjermkort (som da kan være vilkårlig valgt), som da gir flere skjermer, men ikke bedre ytelse eller mulighet til å spille på alle samtidig.

Så lenge jeg vet at jeg faktsik kan kjøre 3x skrivebord på 780 kortet ettersom 580 kortet ikke en gang lar meg har mer enn 2x skjermer samtidig så kjører jeg på med nytt 780 kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...