FenrisC0de Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Er i ferd med å kjøpe meg en ny bolig, og har store ambisjoner for hvordan jeg skal innrede den teknologisk. Jeg lagt min elsk på NEST-produktene og har allerede karret til meg et par av røykvarslene. Men når det gjelder termostaten er jeg litt mer usikker på hvordan man går frem. Boligen jeg ser på nå oppvarmes med fjernvarme via radiatorer. Tror ikke det foreligger noen termostatløsning da? Hva må til for å installere en? Takker Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hvorfor har du låst deg til nest? AtW Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Hvorfor har du låst deg til nest? AtW Har ikke nødvendigvis låst meg til nest, men foreløpig er det Nest-produktene jeg har siktet meg inn på. Jeg regner med at forutsetningene for å installere en termostat fra Nest er ganske like for andre produkter? Jeg prøver bare å finne ut hva disse er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Såvidt jeg vet er det vanskelig å koble nest sammen med ett annet system, da har du kun termostat og brannvarsling. Hva med andre ting? Ellers finnes det mange styringssystem som har slike greier som vrir på radiatorer for å styre temperatur i rommet. AtW Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Såvidt jeg vet er det vanskelig å koble nest sammen med ett annet system, da har du kun termostat og brannvarsling. Hva med andre ting? Ellers finnes det mange styringssystem som har slike greier som vrir på radiatorer for å styre temperatur i rommet. AtW Nå har jeg ikke satt meg veldig godt inn i Nest, men det finnes nå en rekke produkter fra Mercedes til Google Now som kan integeres med Nest, så det ser bra ut spør du meg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hvordan skal du gjøre ting som å styre lys? Skal du ha det helt desentralisert? Om ikke, hva skal hjernen være? En nest-sak? Hva slags muligheter har den til det? Hva med bevegelsesdetektorer? Hva med styrte kontakter som går av og på? Hva med brytere? AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Ble ikke Nest brannvarslere trukket fra markedet på grunn av uønsket deaktivering når det er ekte nødsituasjoner? Glem det, de har vist kommet i en ny og problemfri utgave. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Hvordan skal du gjøre ting som å styre lys? Skal du ha det helt desentralisert? Om ikke, hva skal hjernen være? En nest-sak? Hva slags muligheter har den til det? Hva med bevegelsesdetektorer? Hva med styrte kontakter som går av og på? Hva med brytere? AtW Nå tror jeg vi går litt vel langt fra topic. Det er en relativt liten leilighet så det er grenser for hvor mye jeg ønsker å styre. Jeg lurte egentlig bare på hva som må ligge til rette for å installere en termostat, feks Nest. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hvordan skal du gjøre ting som å styre lys? Skal du ha det helt desentralisert? Om ikke, hva skal hjernen være? En nest-sak? Hva slags muligheter har den til det? Hva med bevegelsesdetektorer? Hva med styrte kontakter som går av og på? Hva med brytere? AtW Nå tror jeg vi går litt vel langt fra topic. Det er en relativt liten leilighet så det er grenser for hvor mye jeg ønsker å styre. Jeg lurte egentlig bare på hva som må ligge til rette for å installere en termostat, feks Nest. ok, jeg misforsto hva du mente med store ambisjoner, trodde du tenkte å utvide med annen styring etterhvert. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå