Kris_910 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Jeg og min samboer skal reise første uka i september, men er veldig ubesluttsomme på hvor vi skal. Hun er veldig glad i strender og å slappe av, jeg er veldig glad i å slappe av, men også fin natur, og spennende utflukter. Hittil har vi tittet oss ut Madeira og Sardinia, men disse destinasjonene utfyller ikke helt begges krav. Er det noen som har erfaringer med disse reisemålene, eventuelt andre spennende reisemål utenfor det vanlige? Budsjettet er labert, på ca 3-5k per pers (fly+hotell). edit: Bor i Østfold, så flyr fra Rygge eller Gardermoen Endret 17. august 2014 av Kris_910 Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Normandie? Store strender, ikke så langt unna. Nok av hoteller og en helvettes til mye å se på. Museumer på hvert gatehjørne, mange rester fra krigen og ganske fin natur mellom St. Lô og Caen. Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Er vel ikke så varmt i Normandie (både luft og hav) i september, eller? Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Er det forresten noen her som har leid bil på Sardinia? Hvordan er det å kjøre bil her? Skummelt, farlig, eller like greit som i Norge? Tenker stort sett på nordvest-kysten Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Leide ikke bil, men reiste rundt i området med buss i september i fjor. Trafikken så helt grei ut, men problemet er antagelig parkering for eksempel ved strandet i Stintino. Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Forstår Robert. Noe spesielt du vil anbefale oss å gjøre i området? En båttur til Bonifacio (korsika) og stintino beach er allerede ordnet. Grotta di Nettuno skal vi nok helt sikkert til, da det ikke er så langt fra hotellet. Vurderer å besøke en Nuraghe, men litt usikker foreløpig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Var oppå den klippen, men ikke inni grotta. Hadde base camp i Alghero som var en koselig og akkurat passe stor by. Var også innom Cagliari helt i sør som var en fin by med mye gammel stein, men ikke så spesiell at jeg vil anbefale å ta en tur helt ned dit om dere er på badeferie i nord. Jeg ville heller brukt tid på å se nordøstkysten hvor det skal være mange fine plasser. Nuhrager er det mye av, så du vil ikke unngå å se dem. Det er ikke stort å se inni dem. Hadde kun en helgetur til Sardinia så selv om jeg fikk sett mye så fikk jeg bare et lite utvalg av det som var å se på den store øya. Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 Gleder meg mest til Bonifacio. Ser ut som en fantastisk kul by/landsby! :-D Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Man må vel egentlig opp i luften for å se hvor spesiell Bonifacio er. Det er pene byer på Sardinia også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå