Tenk først Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Hei, jeg er ny på Diskusjon.no så hvis jeg gjør noen feil så er det fordi jeg ikke vet bedre. Nå til grunnen for opprettelsen av denne tråden: Er det hos deg et savn etter en plattform der mennesker kan prate verbalt sammen om ting som virkelig engasjerer dem. Eksempler på temaer er krig og fred, religion og forskning, kommunisme og kapitalisme, miljø og industri. Alt dette er mer eller mindre motsetninger men spørsmålet er fortsatt om nordmenn og mennesker generelt trenger å snakke med andre mennesker om ting som engasjerer dem. Jeg vet ihvertfall fra egne opplevelser at min psykologiske profil (Jeg har tatt flere personlighetstester) viser at jeg som person er utadvent rasjonell. Jeg må hele tiden snakke om ting jeg tenker. Noen vil mene at jeg er deres verste mareritt men andre som meg trives i mitt nærvær fordi vi blir hverandres samtalepartnere. Jeg har ikke funnet noen app, tjeneste, sted hvor jeg kan prate hull i mine debattfeller og la de prate hull i meg. Jeg studerer entreprenørskap og vurderer å lage en slik plattform så nordmenn og andre nasjonaliteter kan prate med hverandre om verdens utfordringer og rariteter. Endret 17. august 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det finnes deler av dette forumet som dekker de emnene du nevner. Blir ikke riktig å ta alle i denne kategorien. Hva ser du for deg? Et forum? En slags sosial plattform, mer som facebook eller google+? Føler du at du har noe unikt som folk kommer til å ville bruke? Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det er en tråd på samlivsforumet med overskriften "Trenger du noen å snakke med?" Din tråd kan muligens bli forvekslet med denne, så du skulle kanskje overveie å forandre din overskrift? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Endret navn på tråden slik at den ikle skal forveksles med "trenger du noen å prate med?" Samt at intensjonen med tråden kommer litt mer frem. Det kunne virke som en tråd for folk som savnet noen å prate med. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg savner ikke noen og diskutere med, for det er vel diskusjon du mener. Vi som holder til her på forumet regner jeg med liker å diskutere, eller surre litt rundt med andre. Men det vil ikke dekke mitt behov for de gode debatter. Heldigvis har jeg en jobb der vi daglig diskuterer, først og fremst fag. Men også andre temaer om vi har tid. Jeg er også så heldig og ha en kone der vi sammen kan drøfte ulike utfordringer vi opplever selv eller leser, hører om gjennom media. Jeg tror det er svært viktig og diskutere med andre mennesker. Helst mennesker som har de kontroversielle meninger om det som rører seg rundt oss i samfunnet. På den måten blir man mer reflektert og tolerant som menneske. Man evner å se ting fra mange ståsteder. Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hvordan plattform ser du for deg å lage som ikke allerede eksisterer?Og hvorfor skal et klientell komme dit, i stedet for å bare være der de allerede er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå