Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av nettverksutvider

Anbefalte innlegg

Faren min bor i et rekkehus på 150kvm. For en tid tilbake kjøpte jeg en versting av en trådløs router (rundt 2000kr, husker ikke merke) som visstnok skulle dekke hele huset, hvilket den ikke gjør.

Routeren står i stua. I kjelleren rett under er det en kjellerstue. I denne kjellerstua er signalet utstabilt, tar ofte lang tid før routeren svarer, hvis den svarer i det hele tatt. Utrolig rart ettersom jeg finner routeren med mobilen 150-200 meter utenfor huset. Jeg kan ikke sette routeren ned da det ikke er nettverksuttak nede.

Som en mulig løsning på problemet har jeg sett på nettverksutvidere.

http://www.lefdal.com/catalog/data/lf_nettverk_bredband/nettverk-og-routere?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26ContextCategoryUUID%3DXW6sGQV5mWIAAAFDYn82st6G%26discontinued%3D0%26online%3D1%26Produkttype%3DTr%25C3%25A5dl%25C3%25B8s%2Bnettverksutvider%26%40Sort.ProductListPrice%3D0&PageSize=45&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=lf_nettverk_bredband&CategoryDomainName=store-lefdal-ProductCatalog

Er det noen her inne som har erfaring med noe slik og kan anbefale en av de 5 der? Eller burde jeg gå for noen helt andre? Og er nettverksutvidere en god løsning? Fungerer de bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem alle 5! Det du trenger, er et aksesspunkt... Enkleste er å skaffe en router til, trenger ikke å være noen dyr super router - holder lenge med en helt "vanlig" en til 500kr +...

Koble routerne sammen med kabel og sett opp router nr.2 som AP eller skru av DHCP server manuelt...

Lenke til kommentar

Mulig dette er det dumt spørsmål, men det du sier er at jeg skal kjøpeen router. Sette den rett ved siden av de jeg allerede ha og koble de sammen med kabel?

Hvordan hjelper dette? Den nye routeren vil jo da stå på samme sted som den andre?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Det hadde selvfølgelig vært en mulighet, men da må jeg enten bore et hul i gulvet, eller trekke en kabel gjennom hele huset for at det skal funke. Har lyst til å prøve å unngå det.

Nettverksutvidere er altså ikke å anbefale overhodet? Hvorfor ikke, ingen av de som fungerer godt?

Noen som har no anelse om hvorfor jeg ikke får signal i kjelleren? Er det noen typiske ting som forstyrrer signaler? Sikringsskap, metallbjelker osv.?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

De halverer båndbredden din og øker responstid.. De er også avhengig av å relativt godt signal fra routeren for å kunne videresende det til/fra deg/routeren... Er ikke anbefale!

Noen som har no anelse om hvorfor jeg ikke får signal i kjelleren? Er det noen typiske ting som forstyrrer signaler? Sikringsskap, metallbjelker osv.?

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...