Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få for denne selvbygde Gamer PCen?

Anbefalte innlegg

RAM: Corsair Dominator 1600mhz 16 GB (4x4)

HK: ASUS P87ZZ-V Deluxe

CPU: i5-3570k

GPU To Gigabyte GTX 680 i SLI

CPU Kjøler: Corsair H70

SSD: 3 år gammel Intel 80 GB SSD

HDD: 1 GB 7200 RPM HDD

Lydkort: Asus Xonar Essence STX

Kabinett: NZXT Phantom Big Tower Sort

PSU: Corsair HX850

Skal selge fordi jeg har bygget meg en mini atx gaming pc som er mye lettere og ta med seg samtidig som den er kraftig nok for mitt bruk (1080p gaming på en skjerm, lol og dayz).

Tror PCen har holdt seg ganske bra og den regnes vel som ganske high end idag også, skal vel kunne få litt for denne?

Ny pris for dette idag er vel rundt 14-15,5k

Endret av Plastlim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs du får særlig mere en 10 000 kr kanskje litt under, siden skjermkortene er litt utdaterte, SSD og harddiskene er typisk en smule utdatert.

Resten er vel brukbart, men tror de fleste ville ungått SLI oppsett for å ungå problemer.

Nå vet jeg ikke helt hvor gammelt dette er, men vil anta ca 2 år ut i fra prosessoren og skjermkortet.

Lenke til kommentar

Seriøst 4000-5000 kr? Da ville jeg ikke solgt i det heletatt, blir nesten gi bort pris.

6000-7000 kr bør vertfall være oppnåelig selv om det er dårlig marked.

Største problemet er ofte at det er så mange som selger sammenlignet med de som kjøper, dermed, vil mulighetene å få solgt til en høy pris reduseres, siden kjøperne har så mange alternativer å gå for.

Men selv om det er høy konkuranse trenger det ikke bety man ikke får solgt.

Man bør heller tilby garantier samt kvitteringer, være nøye å gi mye bilder av maskinen, kanskje også sørge for den ser veldig pen ut, helst uten støv og riper. Youtube filmklipp kanskje? Samt mest mulig informasjon.

Problemet er ofte en del som kjøper på finn eller hardware ofte ser mere på skjermkort og cpu enn hele maskiner. Tror også harddisken og SSD disken muligens ikke er særlig populær på bruktmarkedet siden SSD prisene er veldig gode, og harddisk koster ikke så mye nytt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

4 eller 5

What :p

Mtp. hvor dårlig tilbudene på finn er ville jeg ihvertfall prøvd 10k. Så kan du heller motta bud. Lurt å selge den fort, da neste grafikkort antagelig kommer neste måned. 16gb og sli grafikkort trekker prisen opp, og det faktum at prosessoren fremdeles er helt fin for bruken sin.

Må tenke ytelse også, bare fordi noe er en gen gammel yter det ikke langt fra det man kjøper nytt nå.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

4 eller 5

Mtp. hvor dårlig tilbudene på finn er ville jeg ihvertfall prøvd 10k. Så kan du heller motta bud. Lurt å selge den fort, da neste grafikkort antagelig kommer neste måned. 16gb og sli grafikkort trekker prisen opp, og det faktum at prosessoren fremdeles er helt fin for bruken sin.

Må tenke ytelse også, bare fordi noe er en gen gammel yter det ikke langt fra det man kjøper nytt nå.

Haha, vel. da har jeg bare én ting å si: La oss se hva han fikk for pc-en når han har solgt den. Så ser vi hvem som hadde rett. Han får hvert fall ikke mer enn 6 k.

Lenke til kommentar

4 eller 5

Haha, vel. da har jeg bare én ting å si: La oss se hva han fikk for pc-en når han har solgt den. Så ser vi hvem som hadde rett. Han får hvert fall ikke mer enn 6 k.

Kan du finne like bra setups på finn for den prisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...