PgUp Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Noen her som ikke ønsker å få barn? Hvorfor er det slik, og har det alltid vært slik? Noen her som har fått barn og angret senere? 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg hadde null interesse, helt til jeg traff kjæresten min for tre år siden. Etter det kjøpte vi leilighet og bil, fikk hund, og nå skal vi ha barn om 3 måneder. Det var det eneste som manglet. 4 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg har 1 barn, en liten glipp. Jeg har ingen interesser av å få barn, for meg og mitt liv er dem bare i veien. Jeg er nok også begynnt å nærme meg en slik alder der barn ikke lengre er veldig aktuelt. 3 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg har 1 barn, en liten glipp. Jeg har ingen interesser av å få barn, for meg og mitt liv er dem bare i veien. Jeg er nok også begynnt å nærme meg en slik alder der barn ikke lengre er veldig aktuelt. Hvor gammelt er det da? Jeg har ei venninne som ikke tenker å få barn og jeg tror ikke hun kommer til å få heller. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg tviler på at jeg kommer til å få barn. Delvis fordi jeg er evig singel, delvis fordi jeg egentlig ikke føler behovet, og delvis fordi jeg har en arvelig sykdom jeg ikke unner noen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Har et barn, vil ikke ha flere. Anser meg selv som ikke i stand til å være far... Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Skal ikke ha barn. Endret meningen for noen år siden. Gidder ikke sløse livet med å ta vare på et barn. Har nok med meg selv :-) 2 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Har ingen barn foreløpig, men ønsker ikke å få noen barn heller. Alt for mye ansvar... 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Har et barn, vil ikke ha flere. Anser meg selv som ikke i stand til å være far... Bare det at du er bevisst på det og sier det gjør deg til en bedre far enn du tror. Nok av dem som aldri kommer så langt. Endret 24. august 2014 av vidor 2 Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Jeg hørte en gang en person si at: Det å skaffe barn er en egosentrisk handling siden man bare er ute etter å tilfredsstille sine egne behov for å forplante seg. Faktisk er driften så mye sterkere enn at vi tar inn over oss at jorden har blitt et ganske elendig sted å bo på. Vi burde vel ikke unne våre barn det helvete som det ser ut til at vi er på vei mot med klimarot, krig, sult, sykdom, etc? Jeg hørte en diskusjon mellom to kvinner der den ene måtte forsvare sine motiver for å ikke skaffe barn, grunnet oven nevnte filosofi. Den andre kvinnen hadde 2 barn fra før. Hun kunne for alt i verden ikke tenke seg et liv uten barn. edit: feilstavet. Endret 25. august 2014 av Gregersen 1 Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg er ikke helt sikker på om jeg vil eller ikke vil ha barn...Om jeg vil ha barn, så synes jeg at jeg vil gjerne adoptere et barn. Det finnes så mange barn som ikke er så heldige å ha hjem og familien. 1 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Etter å ha prøvd noen ganger opp igjennom årene, har jeg kommet til at det å bo sammen med noen ikke er noe for meg. Noen ganger har jeg ikke svart til forventningene som de jeg var sammen med hadde, eller omvendt. Nå er det over ti år siden jeg har vært i et noenlunde langvarig forhold. En gang var jeg på god vei til å bli far, men hun jeg var sammen med den gangen spontanaborterte. Vi prøvde ikke igjen. Den gangen ønsket jeg faktisk å bli far. Det ønsket har jeg ikke lenger. Jeg er vel litt egoist, og føler ikke at det er plass til noen andre enn meg selv i livet mitt. Jeg trives ganske godt alene, med mine interesser. Ingen masing fra noen. 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Etter å ha prøvd noen ganger opp igjennom årene, har jeg kommet til at det å bo sammen med noen ikke er noe for meg. Noen ganger har jeg ikke svart til forventningene som de jeg var sammen med hadde, eller omvendt. Nå er det over ti år siden jeg har vært i et noenlunde langvarig forhold. En gang var jeg på god vei til å bli far, men hun jeg var sammen med den gangen spontanaborterte. Vi prøvde ikke igjen. Den gangen ønsket jeg faktisk å bli far. Det ønsket har jeg ikke lenger. Jeg er vel litt egoist, og føler ikke at det er plass til noen andre enn meg selv i livet mitt. Jeg trives ganske godt alene, med mine interesser. Ingen masing fra noen. Hvor gammel er du om jeg tør spørre? Har mange av de samme tankene selv. Er relativt introvert person, liker veldig godt å ha min alene tid, og heller være sosial når jeg føler for det. Er selv tidlig i 20 årene dog. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hvor gammel er du om jeg tør spørre? Har mange av de samme tankene selv. Er relativt introvert person, liker veldig godt å ha min alene tid, og heller være sosial når jeg føler for det. Er selv tidlig i 20 årene dog. Er mange år eldre enn deg, men din beskrivelse av deg selv kjenner jeg meg igjen i. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Nådde vel aldri å tenke tanken før jeg fikk barn. Har 2 sønner hvor jeg har kontakt med eldstemann på 10 år å stor trives når han er her hos meg. Har vært endel uenigheter mellom meg å mødrene, så det å få barn er ikke bare fryd og gammen, så jeg steriliserte meg like så greit når jeg var 25 så jeg ikke får flere barn å må igjennom rettsaker og dritt for å få kontakt med ungen på nytt. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Nådde vel aldri å tenke tanken før jeg fikk barn. Har 2 sønner hvor jeg har kontakt med eldstemann på 10 år å stor trives når han er her hos meg. Har vært endel uenigheter mellom meg å mødrene, så det å få barn er ikke bare fryd og gammen, så jeg steriliserte meg like så greit når jeg var 25 så jeg ikke får flere barn å må igjennom rettsaker og dritt for å få kontakt med ungen på nytt. Angrer du på at du fikk de? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Nådde vel aldri å tenke tanken før jeg fikk barn. Har 2 sønner hvor jeg har kontakt med eldstemann på 10 år å stor trives når han er her hos meg. Har vært endel uenigheter mellom meg å mødrene, så det å få barn er ikke bare fryd og gammen, så jeg steriliserte meg like så greit når jeg var 25 så jeg ikke får flere barn å må igjennom rettsaker og dritt for å få kontakt med ungen på nytt. Angrer du på at du fikk de? Absolutt ikke. Angrer på at jeg fikk barn med akkurat de mødrene for de har ikke vært særlig sammarbeidsvillig. 3 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Har null interesse av å få barn. Jeg er ikke spesielt glad i å forholde meg til dem, det er dyrt, det er nok av dem i verden fra før av, det er altfor mye ansvar, og jeg tror ikke de sære genene mine trenger å bli spredt videre i verden. Jeg vil heller ikke måtte ta ansvar for og tilpasse meg andre mennesker i så stor grad som det trengs med en unge. Nei, huff... 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Må da være trasig når man blir eldre å ikke ha noen barn eller barnebarn som kommer på besøk. Ja det er slitsomt med barn og ja det er dyrt å ha barn, men igjen så er det også mye glede i å ha barn, selv om ikke jeg akkurat har vært så heldig med mødrene. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Jeg hørte en gang en person si at: Det å skaffe barn er en egosentrisk handling siden man bare er ute etter å tilfredsstille sine egne behov for å forplante seg. Faktisk er driften så mye sterkere enn at vi tar inn over oss at jorden har blitt et ganske elendig sted å bo på. Vi burde vel ikke unne våre barn det helvete som det ser ut til at vi er på vei mot med klimarot, krig, sult, sykdom, etc? Jeg hørte en diskusjon mellom to kvinner der den ene måtte forsvare sine motiver for å ikke skaffe barn, grunnet oven nevnte filosofi. Den andre kvinnen hadde 2 barn fra før. Hun kunne for alt i verden ikke tenke seg et liv uten barn. edit: feilstavet. folk som følger den tankegangen blir rensket ut med naturlig seleksjon. Om noe så vil vi bare ende opp med at menneskeheten har færre altruister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå