Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mye susing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Coilewhine" er det som vi kan si er "en mygg i maskinen".

Du beskriver ikke karakteristiken av ulyden som du har fra maskinen. Er det en luft-støy som du hører så er det 99% sikkert vifte-støy. JEg bruker luft-på boks for å ta service på min maskin og da merker jeg generelt sett av maskinen bli mye mer roligere og produserer mindre vifte-støy.

"Mygg i maskinen" er når kondensatoren vibrerer i sin egen resonans, dette skaper en lyd som minner veldig mye om et lite innsekt i maskinen.

Jeg hadde det problemet i fjor sommer da strømforsyningen til PCen ikke taklet når grafikkortet jobbet maks ytelse. Byttet ut til en bedre strømforsyning og da var problemet løst.

Men som sagt, hvis du kan beskrive lyd karakteristiken litt mer så er jeg sikker på at vi kan hjelpe deg med å identifisere hva dette er.

Er det vind-sus eller statisk sus og støy f.eks som kun oppstår når du spiller?

Lenke til kommentar

@Lami: Coilwhine trenger ikke komme fra strømforsyningen (PSU), det kommer like gjerne fra HK eller skjermkortet. (men det er jo en lokal strømforsyning der også).

@frankjarle: Siden det heter coilwhine så er det en nok spole som vibrerer, ikke en kondensator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...