jae-ols Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Er det normalt at det er mye susing fra maskina, går ut fra at det er vifta jeg hører. Hvor mye susing er normalt? To år gammel Acer. Nettopp vært på service. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 er det laptop eller stasjoær? Det er antageligvis viftestøy du hører. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Det er en stasjonær. Tipper det er viftestøy. Men ikke hele tiden. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det er naturlig at viftestøyen varierer litt. Mange hovedkort justerer opp turtallet på viftene når temperaturen øker. Du kan eventuelt bytte ut kabinettviftene du har med vifter fra Noctua. De er litt dyrere enn andre merker men de flytter veldig mye luft og er veldig støysvake. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Søk "Coilwhine" på youtube og se om det ligner 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Skal sjekke. Jeg har ikke kapasitet til å skifte vifte selv, må leie inn fagfolk. Men nå har jeg i hvert fall kommet på nett igjen. Etter masse DNS problemer. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Søk "Coilwhine" på youtube og se om det ligner Det er ikke så ille. Men jeg fikk ikke med meg kommentarene, ikke stødig i Engelsk. Regner med at en vifte har lengre levetid en to år. Lenke til kommentar
frankjarle Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 "Coilewhine" er det som vi kan si er "en mygg i maskinen". Du beskriver ikke karakteristiken av ulyden som du har fra maskinen. Er det en luft-støy som du hører så er det 99% sikkert vifte-støy. JEg bruker luft-på boks for å ta service på min maskin og da merker jeg generelt sett av maskinen bli mye mer roligere og produserer mindre vifte-støy. "Mygg i maskinen" er når kondensatoren vibrerer i sin egen resonans, dette skaper en lyd som minner veldig mye om et lite innsekt i maskinen. Jeg hadde det problemet i fjor sommer da strømforsyningen til PCen ikke taklet når grafikkortet jobbet maks ytelse. Byttet ut til en bedre strømforsyning og da var problemet løst. Men som sagt, hvis du kan beskrive lyd karakteristiken litt mer så er jeg sikker på at vi kan hjelpe deg med å identifisere hva dette er. Er det vind-sus eller statisk sus og støy f.eks som kun oppstår når du spiller? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Coilwhine er fra strømforsyningen, så for å utelukke det er det å stikke øret inntil strømforsyneren. Men mest sannsynlig er det ikke det, for da hadde han virkelig merket av sterk lyd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 @Lami: Coilwhine trenger ikke komme fra strømforsyningen (PSU), det kommer like gjerne fra HK eller skjermkortet. (men det er jo en lokal strømforsyning der også). @frankjarle: Siden det heter coilwhine så er det en nok spole som vibrerer, ikke en kondensator. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Jeg skal prøve med luftspray hvis jeg får åpnet kabinettet. Er ikke sikker på hvor jeg åpner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå