ub40 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 jepp, mener det å date flere menn inntil jeg finner den rette.... Anonymous poster hash: b770c...c19 Det heter ikke "dobbeltdating", det heter polygami. Og jeg ville overhodet ikke gjort det, man holder seg til én når man først har en på gang. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Det heter ikke "dobbeltdating", det heter polygami. Strengt tatt nei. Polygami betyr flergifte, og gjelder kun ekteskap. At noen også bruker det om løse forhold er så, men det er ikke korrekt. Og i dette tilfellet er man ikke en gang i et forhold, man treffer folk for å se om det eventuelt kan bli et forhold. Geir Endret 19. august 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) jepp, mener det å date flere menn inntil jeg finner den rette.... Anonymous poster hash: b770c...c19 Det heter ikke "dobbeltdating", det heter polygami. Og jeg ville overhodet ikke gjort det, man holder seg til én når man først har en på gang. Tidlig i prosessen kan man date flere, hvorfor gi slippe på potensielle sjanse for å holde seg til EN man ender opp med å kanskje ikke like i det hele tatt? Polygami må vel innebære ekteskap må det ikke? Endret 19. august 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
ub40 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Nei, det må det ikke. Og "gå glipp av flere"? Først finner man ut hva man vil med den første, DERETTER er det fritt fram å gå videre om det viser seg å ikke være det riktige. Er dårlig gjort å date flere parallelt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Nei, det må det ikke. Det må du gjerne dokumentere. Min ordbok sier: "polygami´ et gr. flergifte" Wikipedia sier: "Polygami (av gr. poly, mange, og gamos, ekteskap) betegner et ekteskap der en person er gift med to eller flere individer samtidig, eller når flere personer er gift med hverandre." Store Norske sier: "polygami (av poly- og -gami), flergifte, omfatter to ulike ekteskapsformer: mellom én mann og flere kvinner på en gang ( polygyni ), og én kvinne og flere menn samtidig ( polyandri )" Webster sier: "polygamy : marriage in which a spouse of either sex may have more than one mate at the same time" Geir Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg har datet en fyr lenge, men er usikker på situasjonen med han. Føler at jeg vet lite hva han vil og tenker... Og jeg hører at mange sier at når man dater, så står man helt fritt. Er det slik at det da kan være naturlig å dobbeldate? Altså date flere om gangen? Hvilke tanker har dere om det?. Jeg er redd at daten ikke er interessert mer i meg, selv om han ikke har sagt noe om det, og derfor tenker jeg på å date noen andre også. Anonymous poster hash: b770c...c19 Hadde jeg vert fyren, hadde jeg ikke gaddet å brukt videre mye tid på deg dersom du datet andre samtidig som du også datet meg. Selvfølgelig, om dere snakker om det, og det er greit for begge to at det blir gjort slik, så ser jeg ikke noe videre problem. 1 Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hva jeg synes om dobbeldating? Vel, for å være helt ærlig så forstår jeg ikke helt vitsen med det. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Hva jeg synes om dobbeldating? Vel, for å være helt ærlig så forstår jeg ikke helt vitsen med det. Øker sjansen for å treffe den rette? Men det er naturligvis et sjansespill, man blir fort droppet hvis det blir oppdaget. Jeg hadde aldri akseptert at en dame date'et andre enn meg, det ville vært kroken på døra. Og jeg mener det er opplagt og noe man ikke trenger å snakke om. Likevel er det veldig vanlig å holde på slik. 1 Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Øker sjansen for å treffe den rette? Men det er naturligvis et sjansespill, man blir fort droppet hvis det blir oppdaget. Jeg hadde aldri akseptert at en dame date'et andre enn meg, det ville vært kroken på døra. Og jeg mener det er opplagt og noe man ikke trenger å snakke om. Likevel er det veldig vanlig å holde på slik. Øker sjansen for å treffe den rette? Neppe. Om noe, så øker en bare sjansen for å kaste bort tid på de som ikke er. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Øker sjansen for å treffe den rette? Men det er naturligvis et sjansespill, man blir fort droppet hvis det blir oppdaget. Jeg hadde aldri akseptert at en dame date'et andre enn meg, det ville vært kroken på døra. Og jeg mener det er opplagt og noe man ikke trenger å snakke om. Likevel er det veldig vanlig å holde på slik. Øker sjansen for å treffe den rette? Neppe. Om noe, så øker en bare sjansen for å kaste bort tid på de som ikke er. Så lenge det ikke blir oppdaget og man selv er komfortabel med å date'e flere så øker det naturligvis sjansen for å treffe den rette. Det er ren matematikk. Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Så lenge det ikke blir oppdaget og man selv er komfortabel med å date'e flere så øker det naturligvis sjansen for å treffe den rette. Det er ren matematikk. Ingenting er ulovlig, før en blir tatt for det. Fin holdning? Og du stokker ordene litt nå. Å date flere, øker naturligvis sjansen for å treffe den rette. Å date flere samtidig, øker ikke sannsynligheten på samme måte. Hvis en er så rådvill at en ikke vet om daten er verdt å date og satse på, slik at en føler for å date noen andre samtidig som en tror er verdt å date og satse på, så er ikke dette et bra utgangspunkt som øker sjansen for å finne den rette. Sannsynligheten er større for at en ikke vet hva eller hvem 'den rette' er da, og generelt er ikke sannsynligheten for å finne noe en ikke vet hva er veldig stor akkurat. Og en kaster definitivt bort tiden sin på noen av dem. Det er ikke matematikk nødvendigvis men bare ren logikk. Endret 24. august 2014 av Skallekos Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Nå er ikke alle som dater ute etter å finne "den rette" da. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Så lenge det ikke blir oppdaget og man selv er komfortabel med å date'e flere så øker det naturligvis sjansen for å treffe den rette. Det er ren matematikk. Det kan jo hende at "den rette" tykkjer du er heilt dust dersom han/ho oppdagar at du dater fleire utan å ha klargjort dette på førehand. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Så lenge det ikke blir oppdaget og man selv er komfortabel med å date'e flere så øker det naturligvis sjansen for å treffe den rette. Det er ren matematikk. Ingenting er ulovlig, før en blir tatt for det. Fin holdning? Og du stokker ordene litt nå. Å date flere, øker naturligvis sjansen for å treffe den rette. Å date flere samtidig, øker ikke sannsynligheten på samme måte. Hvis en er så rådvill at en ikke vet om daten er verdt å date og satse på, slik at en føler for å date noen andre samtidig som en tror er verdt å date og satse på, så er ikke dette et bra utgangspunkt som øker sjansen for å finne den rette. Sannsynligheten er større for at en ikke vet hva eller hvem 'den rette' er da, og generelt er ikke sannsynligheten for å finne noe en ikke vet hva er veldig stor akkurat. Og en kaster definitivt bort tiden sin på noen av dem. Det er ikke matematikk nødvendigvis men bare ren logikk. Angående det i fet skrift aner jeg ikke hva du snakker om. Jeg har sagt at jeg synes det er galt å date'e flere samtidig og det er ikke noe jeg driver med selv. Jeg stokker nok ikke ordene. Det å date'e flere samtidig øker sjansen for å treffe den rette, det er det jeg har sagt. Jeg har ikke sammenlignet med det å date flere etter hverandre. Så lenge det ikke blir oppdaget og man selv er komfortabel med å date'e flere så øker det naturligvis sjansen for å treffe den rette. Det er ren matematikk. Det kan jo hende at "den rette" tykkjer du er heilt dust dersom han/ho oppdagar at du dater fleire utan å ha klargjort dette på førehand. Ja, som jeg allerede har sagt. Det er fint om dere leser flere av innleggene mine før dere svarer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Du får spørre deg selv: Synes du det er helt greit hvis de gutta du dater har ei annen jente ved siden av? Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Angående det i fet skrift aner jeg ikke hva du snakker om. Jeg har sagt at jeg synes det er galt å date'e flere samtidig og det er ikke noe jeg driver med selv. Jeg stokker nok ikke ordene. Det å date'e flere samtidig øker sjansen for å treffe den rette, det er det jeg har sagt. Jeg har ikke sammenlignet med det å date flere etter hverandre. Ja vel. Det er det du sier. Og jeg sier at du tar feil. Uavhengig av om dette er noe du selv driver med, hvilket som er irrelevant egentlig både for meg og for denne diskusjonen sin del. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Angående det i fet skrift aner jeg ikke hva du snakker om. Jeg har sagt at jeg synes det er galt å date'e flere samtidig og det er ikke noe jeg driver med selv. Jeg stokker nok ikke ordene. Det å date'e flere samtidig øker sjansen for å treffe den rette, det er det jeg har sagt. Jeg har ikke sammenlignet med det å date flere etter hverandre. Ja vel. Det er det du sier. Og jeg sier at du tar feil. Uavhengig av om dette er noe du selv driver med, hvilket som er irrelevant egentlig både for meg og for denne diskusjonen sin del. Da synes jeg det er rart at du ikke ser matematikken i dette. Kanskje du aldri har praktisert dette selv eller ikke har evnen til å sette deg inn i tankegangen. Og jo, det er svært relevant om jeg date'er flere samtidig eller ikke. Endret 24. august 2014 av oscrue10 Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 (endret) Da synes jeg det er rart at du ikke ser matematikken i dette. Kanskje du aldri har praktisert dette selv eller ikke har evnen til å sette deg inn i tankegangen. Og jo, det er svært relevant om jeg date'er flere samtidig eller ikke. Hehe. Det kan du selvfølgelig si og tro hvis du vil. Jeg kan vel si det samme om deg og min tankegang og, hvor du ikke forstår hvordan du egentlig ikke skaper noen større sjanse for å finne 'den rette' ved å ikke klare å la være date videre på gamle dater når en finner en ny person som er disponibel og har potensiale for å være datemateriale. Og både for min del og vår diskusjon så betyr det ingenting hva du gjør. For dater jeg deg? Nei. Endret 24. august 2014 av Skallekos Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Da synes jeg det er rart at du ikke ser matematikken i dette. Kanskje du aldri har praktisert dette selv eller ikke har evnen til å sette deg inn i tankegangen. Og jo, det er svært relevant om jeg date'er flere samtidig eller ikke. Hehe. Det kan du selvfølgelig si og tro hvis du vil. Jeg kan vel si det samme om deg og min tankegang og, hvor du ikke forstår hvordan du egentlig ikke skaper noen større sjanse for å finne 'den rette' ved å ikke klare å la være date videre på gamle dater når en finner en ny person som er disponibel og har potensiale for å være datemateriale. Og både for min del og vår diskusjon så betyr det ingenting hva du gjør. For dater jeg deg? Nei. ??? Nå vi ender opp på det nivået tror jeg det er greit å legge denne diskusjonen død. Jeg har bare nevnt at jeg ikke date'er flere samtidig fordi jeg av erfaring vet at noen ellers vil spørre om dette bare gjelder den andre, mens jeg selv kan date'e hvor mange jeg vil samtidig. Jeg tror heller ikke at jeg vil få deg til å se matematikken i dette uten å bruke resten av dagen på det. Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Da synes jeg det er rart at du ikke ser matematikken i dette. Kanskje du aldri har praktisert dette selv eller ikke har evnen til å sette deg inn i tankegangen. Og jo, det er svært relevant om jeg date'er flere samtidig eller ikke. Hehe. Det kan du selvfølgelig si og tro hvis du vil. Jeg kan vel si det samme om deg og min tankegang og, hvor du ikke forstår hvordan du egentlig ikke skaper noen større sjanse for å finne 'den rette' ved å ikke klare å la være date videre på gamle dater når en finner en ny person som er disponibel og har potensiale for å være datemateriale. Og både for min del og vår diskusjon så betyr det ingenting hva du gjør. For dater jeg deg? Nei. ??? Nå vi ender opp på det nivået tror jeg det er greit å legge denne diskusjonen død. Jeg har bare nevnt at jeg ikke date'er flere samtidig fordi jeg av erfaring vet at noen ellers vil spørre om dette bare gjelder den andre, mens jeg selv kan date'e hvor mange jeg vil samtidig. Jeg tror heller ikke at jeg vil få deg til å se matematikken i dette uten å bruke resten av dagen på det. Det nivået du snakker om tror jeg vi havnet på for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå