Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinmåler viser halv tank feil, Audi A3

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A3 1.6L 2002, som viser en halv bensintank for mye feil.. Varsellampen viser riktig heldigvis, så er ikke ett å problem! Samt jeg vet hvor bensintanken er tom.. haha! :)

Er dette noe jeg kan fikse selv? eller må jeg sende den på reparasjon? Er redd for at det blir dyrt, for å være en så liten sak..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være problem flere steder det. Enten så er selve viseren i instrumentpanelet defekt, bytte den bør du klare selv om du bestiller en ny. Ellers så har jeg lest om folk som har brukt VAG-COM til å kalibrere og resette visere, da kan det hende du får ordnet alt ved å kjøpe en kabel og trykke litt på datamaskinen (evt få et verksted til å gjøre det for deg, bør ikke være så dyrt).

Siden varsellampen viser riktig så er antaglivis sensoren i tanken i orden, denne er nok mest stress å bytte.

Lenke til kommentar

Kan være problem flere steder det. Enten så er selve viseren i instrumentpanelet defekt, bytte den bør du klare selv om du bestiller en ny. Ellers så har jeg lest om folk som har brukt VAG-COM til å kalibrere og resette visere, da kan det hende du får ordnet alt ved å kjøpe en kabel og trykke litt på datamaskinen (evt få et verksted til å gjøre det for deg, bør ikke være så dyrt).

Siden varsellampen viser riktig så er antaglivis sensoren i tanken i orden, denne er nok mest stress å bytte.

Takk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...