mariusski Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg sliter med å finne en harddisk som er koblet til. Jeg vet den fungerer og jeg finner den i enhetsbehandling i windows, se vedlegg, og i BIOS. Men ikke i diskbehandling og ikke på min datamaskin. Jeg vil kunne bruke denne harddisken til å innstallere spill osv, da jeg bare har en SSD på 120 og den harddisken som jeg ikke finner er en HDD på 1000 GB. Takk for svar. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Den er jo der. Disk 1 Basic, Unallocated.. Du må formatere/partitionere den først. Endret 17. august 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
mariusski Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Ahh, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hei. I Diskbehandlinga så høyrerklikker du på Unalloceted Disk og velger du først New Simple Volume og deretter New Partition eller noe i den duren. Så må du trykke Next og Next osv. Du kan også velge å lage navn på Harddisken. Det står vel noe med New Label eller noe tror jeg. Når du skal formatere den, så kan du like gjerne velge Quick Format. Da går det fortere. Hvis du derimot skal ha flere Partisjoner på Harddisken, så må du huske på å ikke velge at den skal bruke all plassen på harddisken. Lenke til kommentar
mariusski Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Se her. Er en del valg som er sperret. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Ahhhh. Da trykker du på Covert to GPT Disk også lager du ny partisjon. Uannsett hva du prøver på, så får du ikke gjort så mye galt der. Windows Partisjonen får du ikke formatert der allikevel og siden at den 1 TB Disken er Unallocated så er det bare å prøve seg fram. Endret 17. august 2014 av wil Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Personlig ville jeg valgt dynamisk, men det spørs mye på hva du vil gjøre og bruke den til. Endret 17. august 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
mariusski Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Okei! Tusen takk! Fikk det til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå