Magnusha Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Hvordan er Philips tven komplett.no har på søndagssalg i dag? Er dette et godt tilbud? Noen som har erfaringer med TVen? https://www.komplett.no/philips-55-3d-led-smart-tv-55pft630912/820387 Endret 17. august 2014 av Magnusha Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hiver meg på denne. Noen som har testet TVen? Jeg klarer ikke å finne ut hvor mange Hz denne modellen har. Noen som vet? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Jeg klarer ikke å finne ut hvor mange Hz denne modellen har. Noen som vet?Det er oppgitt 200Hz PMR (Perfect Motion Rate). Men når det ikke står noe mer, så er nok selve panelet 50Hz. Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det var selve panelet jeg tenkte på ja. Er det 50Hz, så er ikke denne TVen aktuell for meg. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Hvordan er forkjellen på 50Hz på panelet og 200Hz PMR? Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hiver meg på denne. Noen som har testet TVen? Jeg klarer ikke å finne ut hvor mange Hz denne modellen har. Noen som vet? Siba selger denne modellen til 8500 kr, altså normal pris. En 55" 100 Hz til 8500 kr ville uansett ha vært en så god pris at jeg tviler på at det er en 100 Hz. Hvordan er forkjellen på 50Hz på panelet og 200Hz PMR? PMR er kun bildeforbedringsteknologi i software som spisser seg mot bevegelser i bildet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Hvordan er forkjellen på 50Hz på panelet og 200Hz PMR? PMR er kun bildeforbedringsteknologi i software som spisser seg mot bevegelser i bildet. Og sansynligvis er bildeforbedringsteknologien her bare 100Hz i tillegg til at baklyset blinker 100Hz. I TV-markedsføring så blir det 200Hz. Dette er i tillegg en modell som ikke står på Philips sine norske/svenske/tyske nettsider. Fant den til slutt på de italienske sidene til Philips. Her hjemme leveres det kun bedre spesifiserte modeller i 6000-serien med bl.a. 400Hz PMR. Ser faktisk ut som om de dyrere i 5000-serien også er bedre spesifisert enn 55PFT6309. Dette er enten en kampanjemodell eller parallellimport, men prisen er vel grei hvis man ønsker en stor, stilig TV med Ambilight. Endret 17. august 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Selv om det er 50Hz er det en god pris på tven? Eller burde jeg kjøpe en 55" på 100-200Hz i stedet når jeg får bedre råd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mange har gått tilbake til 50hz med bra bildeforbedring. ...og det finnes mange dårlige 100 hz også... 50 hz bruker ofte VA-panel som gir noe dårligere innsynsvinkel. Selv synes jeg Philips leverer bra bilde uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 http://download.p4c.philips.com/files/4/42pft6309_12/42pft6309_12_pss_norno.pdf Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mange har gått tilbake til 50hz med bra bildeforbedring. ...og det finnes mange dårlige 100 hz også... 50 hz bruker ofte VA-panel som gir noe dårligere innsynsvinkel. Selv synes jeg Philips leverer bra bilde uansett. Det spørs hvordan du ser på det... man går uansett ikke tilbake fra 100 hz til 50 hz hvis det ikke er for å spare penger, "bildeforbedring" som sørger for bedre bildeflyt gjør selvsagt bildeflyten bedre men gjør selve bildet dårligere. Ser man på en 50 hz med god bildeflyt (i forhold til panelfrekvensen) og en 100 hz med dårlig bildeflyt (i forhold til panelfrekvensen) så kan du lett se at bildet på 100 hz-en er mye skarpere og bedre. Slik teknologi kan ALDRI ta igjen ett mye dårligere utgangspunkt uten at det går ut over mye annet... med andre ord så kan den ikke ta det igjen. Uansett til prisen så få nok man en god TV på det tilbudet... Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Anbefaler å lese denne artikkelen https://www.rtings.com/info/what-is-the-refresh-rate for å få bedre forståelse av refresh rate og de forskjellige triksene og betegnelsene som produsentene bruker. Artikkelen har også tabeller med oversikt over Hz på produsentenes modellserier. Samt info for de som skal bruke TVen til Gaming. Litt vanskelig å se på en TV i butikk i dag men en ekte 50 Hz TV kan oppleves som bedre enn en som er oppgitt til å ha ekte 100 Hz. Man bør med andre ord se TVen med egne øyne før man bestemmer seg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Er det returrett på Komplett, om man har tatt i bruk varen? De nektet meg å returnere en pc som var åpnet - jeg var ikke fornøyd med skjermkvaliteten. Jeg er derfor ikke fornøyd med kundeservicen der. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Er det returrett på Komplett, om man har tatt i bruk varen? De nektet meg å returnere en pc som var åpnet - jeg var ikke fornøyd med skjermkvaliteten. Jeg er derfor ikke fornøyd med kundeservicen der. Ja, Komplett har 45 dagers returrett... hvilken forklaring fikk du av komplett for å nekte deg retur? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Ser man på en 50 hz med god bildeflyt (i forhold til panelfrekvensen) og en 100 hz med dårlig bildeflyt (i forhold til panelfrekvensen) så kan du lett se at bildet på 100 hz-en er mye skarpere og bedre.Uenig og enig. Har sett mange eksempler gjennom mange år på at dette vipper begge veier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Er det returrett på Komplett, om man har tatt i bruk varen? De nektet meg å returnere en pc som var åpnet - jeg var ikke fornøyd med skjermkvaliteten. Jeg er derfor ikke fornøyd med kundeservicen der. Ja, Komplett har 45 dagers returrett... hvilken forklaring fikk du av komplett for å nekte deg retur? At den var tatt i bruk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 I butikkene synes jeg Philips ser veldig bra, selv de billigste, men dette er i full flombelysning så jeg blir litt usikker på sortnivået. Er det noen som har Philips her inne tro? Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Ser man på en 50 hz med god bildeflyt (i forhold til panelfrekvensen) og en 100 hz med dårlig bildeflyt (i forhold til panelfrekvensen) så kan du lett se at bildet på 100 hz-en er mye skarpere og bedre.Uenig og enig. Har sett mange eksempler gjennom mange år på at dette vipper begge veier. Man får dessverre ikke til bedre bildeflyt uten at det går på bekostning av noe annet... At den var tatt i bruk! Har handlet mye der og aldri fått den forklaringen, da er det nok noen der som ikke har peiling... kan du ordrett gjengi hva de sa? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mener de sa at siden jeg hadde brukt den i en uke så kunne de ikke ta den i retur. Om jeg derimot bare hadde slått den på og ikke koblet den til nettet osv. så kunne de ha tatt den tilbake. Det var noe i den duren.... Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Mener de sa at siden jeg hadde brukt den i en uke så kunne de ikke ta den i retur. Om jeg derimot bare hadde slått den på og ikke koblet den til nettet osv. så kunne de ha tatt den tilbake. Det var noe i den duren.... Det er enkelt å greit ikke en god nok grunn i følge angrerettloven men uten å ikke gå gjengitt ordrett hva de har sagt så blir det vanskelig å si noe 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå