Gå til innhold

Nytt skjermkort - kun bruk til film

FlyDuc

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det gamle skjermkortet mitt har røket, foreldrene mine bruker pc'n kun til å se på filmer. Er en 58" flatskjerm. Hovedkortet har en PCIe 2.0 x16 busstype inngang.. Hovedkortet er MSI 870A-G54, socket-AM3, om det er noe annet som behøves av info.

Jeg kan nesten ingenting, veit bare at da jeg startet maskinen hørte jeg lyder, så tror det er kun skjermkortet som er blitt ødelagt. Siden tv'n funket til andre pc'er. Behøver HDMI port.

Jeg tenkte bare et billig skjermkort, men var usikker på med oppløsning? Så var usikker på hvordan jeg skulle velge et skjermkort. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde hovedkortet støttet APU hadde jeg anbefalt det tvert. Mange prosessorer nå til dags fungerer som både prosessor og et enkelt skjermkort som til og med klarer å spille nyere spill (dog på lav grafikk).

Dette hovedkortet har enten dårlig eller ingen støtte for APU, den har ingen HDMI eller DVI som hadde vært ypperlig til dens bruk. Her må du ha et dedikert skjermkort, og da anbefaler jeg et uten vifte for minst mulig støy ettersom den er laget som en underholdningspc.

Endte da opp på dette skjermkortet som får skryt for videoavspilling her: http://www.guru3d.com/articles-pages/inno3d-geforce-gt-210-and-220-review,9.html

Jeg ville gått for en av disse to. https://prisguiden.no/sok?pg-q=Asus+GeForce+GT+210+Silent+1GB&n=0

Ifølge spesifikasjonene er det ørsmå forskjeller men jeg tror ikke det har noen praktisk betydning.

Lenke til kommentar

Ah, får se på det. Men tviler jeg kommer til å bytte ut hovedkortet for øyeblikket siden det fortsatt fungerer, men takk for tipset.

Jeg har ikke peiling, men hadde vel vært greit å kunne... uhm etter å ha sett etter en del "R7 240" finner jeg ingen med PCIe 2, siden de hadde kun PCIe 3.. vil den fortsatt passe da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...