Metino Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hei Komplett.no har XL2411Z på tilbud i dag. Tanken har alltid vært å ha 3 skjermer, men kjøpte kun 2 stk XL2411T for noen år siden. Nå vil jeg ha den siste skjermen på plass, men spørsmålet er om XL2411Z kommer til å skape hodebry for meg mtp innstillinger og andre features Z-utgaven har som ikke T-utgaven har? Kan umulig være big deal? Har forøvrig ikke funnet de store forskjellene på utgavene. Mvh Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Vet iallefall at nvidia har vært litt trøblete om det ikkje er 3 like skjermer i surround, hvis man skal spille med nvidia surround da. Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Hei Komplett.no har XL2411Z på tilbud i dag. Tanken har alltid vært å ha 3 skjermer, men kjøpte kun 2 stk XL2411T for noen år siden. Nå vil jeg ha den siste skjermen på plass, men spørsmålet er om XL2411Z kommer til å skape hodebry for meg mtp innstillinger og andre features Z-utgaven har som ikke T-utgaven har? Kan umulig være big deal? Har forøvrig ikke funnet de store forskjellene på utgavene. Mvh Holdt på å kjøpe selv, men ser ut som at denne muligens har firmware versjon 1 som har en kjip feil i "blur reduction". Kan ikke se at det står noen plass at den har ver2 i hvertfall. http://www.blurbusters.com/benq-xl2720z-bug-in-strobe-timing-fix-coming/ Kan sende den inn til BenQ for oppdatering da eller flashe selv dersom du har utstyr, men det gidder jeg ikke med en ny skjerm. Endret 17. august 2014 av Brahmeister 1 Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det er jo i mars dem fikset dette? hva er sjangsen for lagerbeholdningen ikke har blitt skiftet ut? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Det er jo i mars dem fikset dette? hva er sjangsen for lagerbeholdningen ikke har blitt skiftet ut? Da ber man leverandøren om å sjekke Ringe er da beste alternativ. Dog kan bli vanskelig på en søndag Siden komplett er grossist, så er det liten sansynlighet at de har fra første batch, tenker jeg. Endret 17. august 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Metino Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Mars ja, det er jo noen måneder siden. Har AMD og av det jeg har lest er AMD ganske fleksibel når det gjelder ulike skjermstørrelser og modeller i ett og samme setup. Så det verste som kan skje er at jeg må sende inn skjermen eller flashe den selv. Tror jeg legger inn en ordre. Kjøper i tillegg triple-stand , så blir nok dette supert! Endret 17. august 2014 av Metino Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Mars ja, det er jo noen måneder siden. Har AMD og av det jeg har lest er AMD ganske fleksibel når det gjelder ulike skjermstørrelser og modeller i ett og samme setup. Så det verste som kan skje er at jeg må sende inn skjermen eller flashe den selv. Tror jeg legger inn en ordre. Kjøper i tillegg triple-stand , så blir nok dette supert! Blir muligens kjøp av en XL2411Z her også etterhvert. Har du fått sjekket om du har 2.0 ennå? Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Mars ja, det er jo noen måneder siden. Har AMD og av det jeg har lest er AMD ganske fleksibel når det gjelder ulike skjermstørrelser og modeller i ett og samme setup. Så det verste som kan skje er at jeg må sende inn skjermen eller flashe den selv. Tror jeg legger inn en ordre. Kjøper i tillegg triple-stand , så blir nok dette supert! Blir muligens kjøp av en XL2411Z her også etterhvert. Har du fått sjekket om du har 2.0 ennå? Snakket med dem jeg, alle de hadde på lager var 2.0 1 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) min har v2 firmware, bestilte fra komplett. Skummelt bra skjerm, nærmeste crt jeg har sett etter en del tweaking på driver siden og i skjermen's service meny. Har ikke helt bestemt meg for hva som er optimale crt innstillinger enda, men jeg er veldig imponert. Klasse hopp opp ifra gamle xl2420t. edit: iht. respons selvfølgelig, ikke farger. Endret 22. august 2014 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 min har v2 firmware, bestilte fra komplett. Skummelt bra skjerm, nærmeste crt jeg har sett etter en del tweaking på driver siden og i skjermen's service meny. Har ikke helt bestemt meg for hva som er optimale crt innstillinger enda, men jeg er veldig imponert. Klasse hopp opp ifra gamle xl2420t. edit: iht. respons selvfølgelig, ikke farger. Bruker du 2d lightboost i spill? Ulmb eller hva det heter... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 har ikke prøvd lightboost, men den mbr, motion blur reduction greia.: Comparison with other LCDs The BenQ XL2411Z is more or less identical to the BenQ XL2411T except that it offers a feature called Motion Blur Reduction, BenQ's alternative to 2D LightBoost. Note that the Z-series monitors still support NVIDIA's 3D LightBoost, but the Strobelight Utility, which was used to enable 2D LightBoost and also worked with AMD graphics cards, does not work anymore with the Z-series monitors. LightBoost can be still used for 2D, of course, but needs to be enabled with NVIDIA 3D VISION hard- and software. LightBoost is only supported for 100 Hz and 120 Hz refresh frequencies, whereas Motion Blur Reduction can be used for frequencies up to 144 Hz.http://display-corner.epfl.ch/index.php/BenQ_XL2411ZSå jeg har foreløpig lekt med mbr og tweaket monitorens timings og bruker den i 120hz foreløpig. Men vil ta mer tid å teste seg frem til beste innstillinger. Men foreløpig har jeg gått ifra at det er noe ghosting i 144hz på 100 brightness til at det er omtrent aldri *ikke* ghoster, i 120hz ved å bruke 1350 total vertical pixel tweak osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå