LudoErgoSum Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Hei, Ser at det er flere lignende tråder, men jeg har noen ekstra spørsmål så tenkte det var bedre å lage en ny tråd. Tenkte jeg skulle prøve meg på å bygge PC selv. Ser for meg spilling som primerformål, og under 10 000 med windows inkludert (ikke skjerm, tastatur og mus), men har ikke egentlig så mye tid å bruke på spilling lenger, så vil ikke overdrive pengebruken heller Ser dere har flere forslag på forumet, som f eks: Black Refinery https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 Kabinett: Fractal Design Define R4 Hovedkort: MSI Z97-G43 Prosessor: Intel Core i5 4690K Skjermkort: Asus Radeon R9 290 DirectCU II Minne: Kingston HyperX 2400MHz CL11 8GB Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO Strømforsyning: Corsair CS650-M 650W Optisk drev: Asus DRW-24F1ST Prisantydning: 9450 kr m/frakt (NetOnNet + CDON) Eller: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1622574 https://www.netonnet...haredList/14566 Synes begge oppsettene virker gode, (spesielt "Black refinery") jeg har bare et par spørsmål: Jeg har en AC router: ASUS RT-AC66U 11AC N1750 Er det verdt å kjøpe et AC WiFi kort, eller burde jeg bare vente et år til de har fallt skikkelig i pris? Eventuellt noen gode forslag til et wifi-kort/et annet hovedkort med innebygget? Har i utgangspunktet ikke tenkt å overklokke, så er muligens penger å spare på et billigere hovedkort? Liker for så vidt windows 7, men er blitt mindre opptatt av å tilpasse ting, så kan sikkert leve med 8 hvis det er mer "fremtidstrettet". (har ikke prøvd 8 i det hele tatt). Vet folk har mye meniger her, men jeg er mest opptatt av "levetidsforskjellen" på de to (xp er jo ikke støttet lengre f.eks). Er veldig åpen for alle tips. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Black Refinery er et kjempegodt valg hvis det er din prisklasse. Ikke bruk WiFi, om mulig bruk kabel. Windows 8.1 er mye bedre og raskere enn Windows 7. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Du bør kun bruke WLAN når kabel ikke er mulig. WLAN blir aldri stabilt nok, så det er alltid verdt bryet å trekke kabel. Personlig ville jeg også krevd Intel-kontroller for mindre krøll, men det blir et spørsmål om hvor bra du vil ha det. Du bør definitivt ikke gå ned i pris på hovedkort, det er kvalitetsforskjell. Tenk over om du faktisk trenger optisk drev. Kanskje du bruker det til spilling, film eller musikk? Hvis ikke kan det kuttes ut. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 snipp .. Hvis du har 10K å bruke så tar du Black Refinery men bytter ut PSU med den fra den andre linken. Alternativt legg ved en HDD til Black Refinery. Lenke til kommentar
LudoErgoSum Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Takk til begge to, men LAN er ikke mulig, kan ikke trekke kabel uten å borre. Har dere noe anbefalt WLAN kort som tar AC? Da blir det fort Windows 8.1 Optisk har jeg ikke brukt på år, men til 200 kr er det litt sånn "muligens fint å ha?". Intell kontroller? -leste kjapt på wikipedia, men ble ikke så mye klokere. Er det en egen del eller en del av prosessor/hovedkort? Lenke til kommentar
LudoErgoSum Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Hei igjen, Har lest litt mer og lurer på om dere har en god side å anbefale for å vurdere WLAN kort? Hva med: ASUS PCE-AC68 802.11AC 1.3 GBIT/S PCI-E X1 ADAPTER Ellers er jeg vel omtrent overbevist på resten Har nok HDD liggende fra før så bruker bare en av dem når jeg trenger det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Kan du ikke bare kjøpe et HK med dette integrert? F.eks http://www.prisjakt.no/product.php?p=2636048 Lenke til kommentar
LudoErgoSum Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Kyrre S: Jo det er jo mye bedre, men ville ikke bare velge et uten å få et forslag fra dere Da blir det fort kjøp i løpet av dagen Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå