Merko Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Bare ringe til parkeringsselskapet, så høre hvilke rutiner de har for denne type situasjon. For alt du vet sier de at det er helt i orden at du parkerer ved døren for de minuttene det trengs.. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Det går under av og pålessing, og dermed ikke parkering. Men husk at det skal være gjort så raskt som mulig da. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Fikk svar tilbake fra Bymiljøetaten, og det skal gå greit å parkere der for flytting, så lenge jeg står på parkering forbudt og ikke stans forbudt (der kan det nok bli trøbbel uansett vil jeg tro). Sa også jeg kunne legge igjen en lapp i vinduet om at jeg driver med flytting, med hvilken etasje for eksempel, slik at eventuelle parkeringsvakter ser det. Så jeg vil nok da prøve å parkere der, og håpe det går greit. Mer usikker på forholdene der jeg skal flytte TIL, men det får jeg ta når jeg kommer dit. Nå er det for mye arbeid med å pakke ned siste rester osv. Hersens vanskelig det skulle være å få tak i brukt kjøleskap og komfyr også... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Tenkte jeg kunne oppdatere hvordan det gikk, nå når jeg har flyttet og fått internett tilbake La en lapp i ruta om at jeg holdt på å flytte, med telefonnr, og parkerte på "Parkering forbudt" sonen. Det tok en del timer å bli kvitt alt, over to dager og tre etapper, men jeg fikk ingen bot og er glad for det. Så ingen parkeringsvakter, men politiet kjørte forbi. Nå når jeg har blitt mer oppmerksom på parkeringsskiltene i byen, er det forøvrig ganske mye rar parkering... 1 Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 I noen områder så kan man alltid ringe vaktmesteren og spørre h*n om lov. De gir lov i de fleste tilstander. Glad for at det gikk bra Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 I noen områder så kan man alltid ringe vaktmesteren og spørre h*n om lov. De gir lov i de fleste tilstander. Dette er kun aktuelt dersom parkering- /stopp forbudt-området er eigd av sameige/burettslaget som vaktmesteren rår over. Vanligvis må slike ting godkjennast av styret i sameige/burettslaget, vaktmesteren er sjeldan gitt slik råderett over fellesarealet. I gatene er det stort sett kommunen som du må kontakte for å innhente tillatelse til å bryte reglane som er gitt for den bestemte gata. Så dersom du spør vaktemesteren om lov så er det veldig viktig å sjekke om vaktmesteren faktisk innehar myndigheit til å gi ein slik aksept. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå