Sakalav Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nå har jeg faktisk studert her på forumet en del, men har ikke klart å finne svar på hva jeg trenger av utstyr. Situasjonen er som følger: Jeg får i desember bredbånd ( adsl ) og skal sette opp ett nettverk mot dette. Det jeg tenker å gjøre er å trekke en kat5 kabel fra adsl modemet og til ett trådløst accesspunkt. På dette punktet kommer jeg til å koble til en maskin med kat5 kabel, men resten skal være trådløst. Dette er jo i og for seg greit, men jeg vil også dele en printer i nettverket (USB printer). Det er her problemet mitt ligger nå, for jeg finner ikke noe godt alternativ til accesspunkt for dette foremålet. Ser at Asus har en sak der, men rekkevidden er alt for dårlig. Jeg bør ha bort i mot 70-100m rekkevidde innendørs. Grunnen til kravet om avstand er at jeg skal kunne ha muligheten til å koble på 3 naboer om det skulle være aktuelt på en evt. kommende server. Er det noen som har erfaring med denne typen oppsett, og kan komme med noen anbefalinger? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Lykke til med den avstanden der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå